Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe stel ik een wachtwoord in dat anderen niet op mijn laptop kunnen werken.

Het betreft hier Windows Vista. het schijnt ook met een vingerafdruk te kunnen op deze laptop (acer)
Ik zou beide opties graag stap voor stap uitgelegd willen hebben want ik ben nogal een leek op dit gebied.
Alvast hartelijk bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
906

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Configuratiescherm > gebruikersaccounts. Daar kan je een account met wachtwoord aanmaken. Bij het opstarten / aanmelden wordt dan voortaan naar dat wachtwoord gevraagd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste computers hebben in het BIOS ook een wachtwoord-optie. Dan is de computer alleen op te starten na ingave van dit wachtwoord, wat direct ingegeven moet worden na het aanzeten van PC of laptop.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vingerafdruk :

Ik raad het zelf echt zwaar af, als een ict'er want we zweten, of hebben vettige vingers of het glas is niet schoon van de apparaat dus dan ben je bezig met heletijd je vinger over die glas te halen. ik raad het echt af behalve als je een echte dure apparaat heeft die het kan onderscheiden maar van de meeste laptops zijn het niet zo goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding