Computervredebreuk is dat niet het nederlandse woord voor "hacken"?

Zo nee, wat houdt het dan precies in?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Niet helemaal. Hacken is het doorbreken van beveiliging. Maar als ik bijvoorbeeld inprik op het onbeveiligde netwerk van mijn buren (waarvan ik wel redelijkerwijs kan weten dat het niet voor mij bedoeld is) komt daar geen hacken aan te pas, terwijl het wel computervredebreuk is. Met andere woorden: hacken is vergelijkbaar met inbreken (een slot openbreken om een huis binnen te komen) terwijl computervredebreuk vergelijkbaar is met huisvredebreuk (zonder iets open te breken ongeoorloofd andermans huis binnenwandelen).

Ja, dat klopt inderdaad. Hacken kun je vertalen als computervredebreuk. http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelV/Artikel138ab/geldigheidsdatum_01-04-2011

Computervredebreuk is als iemand je computer binnendringt als je dat niet wil, hacken is eigenlijk iets op een andere manier gebruiken dan dat waar het oorspronkelijk voor bedoeld was maar is tegenwoordig bijna een synoniem geworden voor computervredebreuk.

Ik zou eerder zeggen dat computervredebreuk het resultaat kan zijn van hacken. Je kan namelijk ook je eigen apparaten "hacken" dan kun je naar mijn idee moeilijk spreken van computervredebreuk. Beveiliging omzeilen is naar mijn idee een betere beschrijving van hacken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100