Niet helemaal. Hacken is het doorbreken van beveiliging. Maar als ik bijvoorbeeld inprik op het onbeveiligde netwerk van mijn buren (waarvan ik wel redelijkerwijs kan weten dat het niet voor mij bedoeld is) komt daar geen hacken aan te pas, terwijl het wel computervredebreuk is.

Met andere woorden: hacken is vergelijkbaar met inbreken (een slot openbreken om een huis binnen te komen) terwijl computervredebreuk vergelijkbaar is met huisvredebreuk (zonder iets open te breken ongeoorloofd andermans huis binnenwandelen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed en duidelijk antwoord! +

Andere antwoorden (3)

Ja, dat klopt inderdaad. Hacken kun je vertalen als computervredebreuk.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001854/TweedeBoek/TitelV/Artikel138ab/geldigheidsdatum_01-04-2011
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Computervredebreuk is als iemand je computer binnendringt als je dat niet wil, hacken is eigenlijk iets op een andere manier gebruiken dan dat waar het oorspronkelijk voor bedoeld was maar is tegenwoordig bijna een synoniem geworden voor computervredebreuk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hacken is wat?! Ik snap je uitleg even niet, help me even...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hacken is het vinden van toepassingen, die niet door de maker van het middel bedoeld zijn. Complexiteit speelt hierbij geen rol, integendeel: makkelijke, snelle alternatieve oplossingen hebben de voorkeur, ook het gebruik van een wasknijper om te voorkomen dat je broekspijp tussen je fietsketting komt is in principe een hack. "Gewone" uitvindingen en verbeteringen zijn dus geen hacks, zolang ze gebruikt worden waarvoor ze gemaakt zijn.
Van de Nederlandse Wikipedia.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah! Duidelijk, dank! Het minnetje was overigens niet van mij ;-)
Ik zou eerder zeggen dat computervredebreuk het resultaat kan zijn van hacken. Je kan namelijk ook je eigen apparaten "hacken" dan kun je naar mijn idee moeilijk spreken van computervredebreuk. Beveiliging omzeilen is naar mijn idee een betere beschrijving van hacken.