Apple controleert alle Apps zorgvuldig voordat deze worden toegelaten in de appstore. Een virusscanner is niet nodig; sterker nog die bestaan helemaal niet voor iOS. Als je de iPhone jailbreakt kun je wel het risico lopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt niet helemaal wat je zegt, niet alle apps worden gecontroleerd voordat ze in de appstore belanden!

Andere antwoorden (3)

nee is niet nodig alles in de app store is veilig

een virus scanner is ovebodig en onzin
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Algemeen bekend. Een specifieke bron is niet nodig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd, geen bron nodig! Plus
De virussen voor de iPhone zijn nog niet ver ontwikkeld. De iPhone kan nu alles nog op eigen kracht beschermen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja/nee

ja omdat er steeds meer apps komen die door verschillende uitgevers zijn gemaakt. gevaar hiervan (wat bijna niemand weet) is dat er uitgevers tussen zitten die een "hekel" aan iphones hebben.. die kunnen zo een app maken die je telefoon zou kunnen vernielen.. de iphone is steeds meer wereld wijd en dus steeds meer interessanter voor hackers / mensen die het verkeerd willen.
of kunnen ze via een app via jou kosten bellen, "bij wijze van"

nee, in principe hoef je er "nog" niet zo bang voor te zijn.
Er zullen wel wat negatieve apps tussen zitten, maar niet zo groot schalig dat een virus scanner nodig zal zijn naar mijn mening. Overigens kan je het toch als "leek" moeilijk natrekken..

Toegevoegd na 3 minuten:
Slimme is ook zo min mogelijk aan het bestuuring systeem te veranderen, jailbreaken bijvoorbeeld raad ik sterk af!