Wat zijn de mogelijkheden om een IP-adres af te schermen voor sites die daarover informatie naar buiten brengen?

Ik ben geen foute dingen van plan, maar mijn IP adres is gebruikt voor forums waar ik geen weet van heb. Nu wil ik dat afzonderen van wat ik nu zelf ga posten.
Heeft iemand tips? Zelf heb ik voorkeur voor technische antwoorden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dan moet je gebruik maken van een proxyserver. Het gaat meestal wel wat langzamer maar je gebruikt dan het ip van die server.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de meeste gevallen krijg je van je provider een ip-adres toegewezen. Dit hoeft niet elke keer dezelfde te zijn maar bij breedbandverbindingen is dit meestal wel zo. Je provider kan je IP-adres wijzigen maar het blijft een unieke nummer dat je altijd weer terug naar jou verwijst. Crackers maken meestal gebruik van IP-adressen van andere (soms geinfecteerde) computers. In theorie zijn ze wel te achterhalen maar als je dat via veel computers en landen doet is dat erg wel moeilijk. In Nederland is er helaas niet veel privacy. Je provider houd een jaar je geschiedenis bij en dat kan in de toekomst zelfs 5 jaar worden. En net als bij het PSN, als je het opslaat dan kan er iemand bij. Ik ben geen expert maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me een goede vraag ;)
Je kan hiervoor Tor browser gebruiken.

Dit is een omgebouwde firefox browser, elke keer dat je hem opstart kan je browsen met een ander ip adres en dus niet via je eigen ip adres werken.

http://www.androidplanet.nl/android-tips/internet/instellingen-voor-mobiel-internet-apn-carrier-settings/