Heeft het zin om een IMAGE van partitie te maken die is versleuteld door Veracrypt?

Het gaat om een harde schijf van 1 TB die uit 2 partities bestaan met elk 500 GB. De ene partitie is versleuteld door Veracrypt. Kan ik daarvan een image maken en die later weer gebruiken als als de veracrypt partitie corrupt/defect raakt?

Antwoorden (1)

Ja, het heeft zin om een image van een versleutelde partitie te maken. Het is een goede manier om de partitie te back-uppen en te beschermen tegen schade. Het is echter belangrijk om de image op een veilige locatie op te slaan, zodat deze niet in verkeerde handen valt.
Bronnen:
4 maanden geleden