Is de adapter van me laptop kapot?

Als ik hem erin doe wordt me scherm helder (dat is normaal), maar na een tijdje begint het scherm te flikkeren (dus lijkt het: adapter erin eruit erin enz.) en dan haal ik hem eruit en is dat glimmende ijzertje, van het stekkertje wat in de computer moet, gloeiend heet. Is dat schadelijk en wat kan ik er aan doen? En is het slecht voor iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja dat is slecht. Het lijkt erop dat er veel te veel stroom vanuit de adapter door het stekkertje naar je laptop loopt. Dit is vaak niet een probleem van de adapter. Het is niet goed voor je adapter en ook echt gevaarlijk (brandgevaar laptop en accu).

Haal de accu er eens uit, gebeurt het dan nog steeds? Zo ja, dan is je laptop zelf kapot. Zo nee, haal dan een nieuwe accu.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt toch een laptop? Dan zit de accu aan de onderkant. Vaak met een schuifknopje los te krijgen. Je computer werkt ook zonder accu, maar dan wel met een adapter.

Andere antwoorden (1)

Als je niks 'los' voelt aan het kabeltje zelf (dat wat heet is) dan is er waarschijnlijk iets kapot van binnen, de aansluiting waar de adaptar in moet. Dan zal het ook snel afgelopen zijn en moet je naar de winkel