Waar kan ik een goede metasploit tutorial vinden over exploits en payloads?

Toegevoegd na 12 uur:
boeken, video's , trainingen zijn uiteraard ook welkom. (ik ben bereid te betalen.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heuh - wat is een metasploit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hallo rutaluclac, http://www.metasploit.com/ voor meer informatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hmmm... tja... Withoedinbrekers (white-hat burglars, hoe heet zoiets)? Of mensen die DOEN of ze withoedinbrekers zijn omdat ze anders strafbaar zouden zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
white, black, grey, blue, of een network controller.als je de fouten niet kan vinden, hoe kun je je dan überhaupt beveiligen?

Antwoorden (1)

Geen flauw benul wat het is, maar wellicht hier ? (Zie link).
Het klinkt me overigens niet helemaal legaal in de oren als ik het zo lees, dus ik vrees dat deze vraag snel foetsie is....
Googelen op Metasploid Tutorial zal je ongetwijfeld de gewenste resultaten geven.

Toegevoegd na 3 minuten:
Okee, inmiddels een heel klein beetje benul.
In het kort : Don't learn to hack, hack to learn. De beste beveiligers zijn voormalige hackers. Het is een programma om beveiligingen te testen door zo te zien te kijken of je er doorheen kunt breken, Maar al met al weet ik niet of
het door de beugel kan of niet....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gezien!
Mijn werkwijze is inderdaad controversieel maar wel effectief. Ik zal ook niet ontkennen dat Metasploit misbruikt wordt door personen met kwade intenties, alleen is de applicatie op zichzelf legaal. De applicatie is echter niet zo simpel te gebruiken en mijn doel is dan ook niet alles te verhullen omtrent Metasploit.
Ik ga beginnen aan een project waar we enkele netwerken opzetten, de instelling waarvoor we dit doen werkt nogal met confidentiële informatie. Omtrent de veiligheid ben ik de eerste persoon die aangekeken zal worden wanneer er informatie naar buiten lekt via de betreffende netwerken. Vandaar ook dat ik naar informatie zoek over exploits en payloads (en de beschikbare methodes) om deze te gebruiken op het netwerk. mijn doel is dus de zwaktes is het netwerk te vinden en vervolgens uit te vinden hoe deze tegen te gaan in het netwerk. dankzij dit soort applicaties blijft de beveiliging up to date. Verder ben ik bekend met de google resultaten. Deze zijn veelal introducties voor nieuwe gebruikers en niet echt relevant op hetgeen waarvoor ik Metasploit zal gebruiken. alsnog bedankt,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Penetratietesten (hacken om de zwakke plekken in systemen te achterhalen, om te weten wat je beter moet beveiligen) zijn heel gebruikelijk in de IT-security-wereldje, Marleen. Er zijn heel respectabele bedrijven die zich hiermee bezig houden, in opdracht van andere heel respectabele bedrijven die de zwaktes in de beveiliging van hun eigen systemen in kaart willen brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel had ik er inmiddels al van begrepen. Tenminste, wat jij schrijft wist ik al, maar dat dit programma daarvoor gebruikt werd en de terminologie eromheen zij me niets. Het feit dat vragensteller specifiekere tutorials vraagt dan op internet te vinden zijn, zegt denk ik wel genoeg over de intenties. Volgens mij zijn die in dit geval prima.