Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verboden in te loggen op een router die niet de jouwe is?

Je mag toch gewoon inloggen op een router als het niet de jouwe is?

Toegevoegd na 14 minuten:
ik schreef inloggen, maar bedoelde dus een open netwerk. Dus als je geen wachtwoord en inlognaam weet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
745

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je redelijkerwijs kunt weten dat het netwerk niet openstaat voor jou (zoals bij een WiFi hotspot) is dat inderdaad verboden.

Een jaar of tien geleden voorzag de wet hier nog niet in. Toen was het alleen verboden om andermans beveiliging te doorbreken of gebruik te maken van een valse sleutel, dus open netwerken waren vogelvrij. Een paar jaar terug is de wet veranderd, waardoor het nu wel verboden is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, dat is het ongewenst binnendringen van de pc/router en dat mag niet. Het gebruiken van wifi dat van de buren ofzo is mag wel maar echt inloggen niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een rechter heeft hier zo'n 2 weken geleden uitspraak over gedaan en het is niet verboden...ik zal kijken als ik het bericht nog kan vinden

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.wifishop.nl/nieuws/gebruik-wifi-buren-toegestaan.htm

het beloofde artikel

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is dus niet strafbaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan zelf per ongeluk gebruik maken van de router van een ander als die onbeschermd is soms wordt er dan geswicht als je even de verbinding met je eigen router kwijt bent zonder te weten. dan surf je dus op andermans internet zonder het zelf te weten
als de router wel beschermd is zal dat niet lukken zonder hem te hacken
dan ben je wel illegaal bezig in mijn ogen
(Lees meer...)
capthavoc
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding