Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ongewenste emails

Sinds gisterochtend ontvang ik om de 5 minuten hele raare emails van Facebook, het zijn dan zogenaamd mensen. Deze email word verstuurd in een andere taal en krijg het om de 5 min, het is echt vervelend. Ik krijg zelfs deze emails in een ander mail adres die niet staat geregistreerd bij facebook, weet iemand hoe ik dit kan tegen zodat ik die emails niet meer krijg? Dit is een voorbeeld 'Arnold mengonfirmasi Anda sebagai teman di Facebook.' ....????? Het zijn geen vriendschapsverzoeken, weet Iemand wat dit is? Misschien een virus?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

deze kan je blokken maar het is boter na de vis.
breng facebook hiervan op de hoogte en kijk of je een spamfilter hebt.

je wachtwoorden veranderen kan ook een optie zijn bij spam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een email krijgt waarvan de afzender eindigt op ...@facebook.com, dan zegt dat helemaal niks of 't van facebook komt of niet. Facebook zelf zal ook niet zulke spam sturen.
Wat jij als afzender ziet, dat is hartstikke nep: elke spamcrimineel kan daar neerzetten wat ie wil. Als je emailadres eenmaal bekend is in 't spamcriminele circuit, dan kom je nooit meer van spam af. Op een gegeven moment houden bepaalde spamgolven weer op, omdat providers zoals KPN het dan gaan filteren.
In elk geval nooit op links of plaatjes in zulke spam klikken!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeker bij facebook melden en kijk ook eens op spamklacht.nl. Daar staat ook veel info over wat je kunt doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn dit uitnodigingen voor Facebook? lees ook het volgende onderwerp eens door waar iemand ook last had van facebook spam.

http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=17&t=4279
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding