Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste PC beveiligings-software?

Ik zoek een goed beveiligingspakket maar ik weet niet wat het beste is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
Betaald of gratis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het liefst gratis, maar betaald mag ook.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Kennelijk ben je op zoek naar een beveiligingsPAKKET, dus inclusief firewall etc. Uit een recente test van de Consumentenbond komt het pakket Eset Smart Security 4 als beste uit de bus, gevolgd door G Data en Avira Premium. "Beste koop" is het gratis Avira. Zelf hecht ik niet zoveel waarde aan deze test: het is een momentopname en de uitkomsten zijn erg afhankelijk van de criteria die men hanteert. Eset is inderdaad heel goed, daarom scan ik regelmatig (gratis) op hun website mijn pc: http://www.eset.com/us/online-scanner
Ook Avira scoort in vrijwel onderzoeken uitstekend. De gratis versie heeft wel wat reclame en biedt minder "extra's", maar is prima bruikbaar.
Onderzoeken waar ik meer waarde aan hecht dan de test van de Consumentenbond, staan op deze website:
http://www.av-comparatives.org/
Elke 3 maanden verschijnen de resultaten van de laatste tests, waarbij allerlei aspecten onder de loep worden genomen. Een pakket kan in het ene soort onderzoek uitstekend scoren, maar in andere opzichten veel minder goed zijn. Opvallend is ook dat de uitkomsten behoorlijk wisselend zijn.
(Lees meer...)
Pieter2011
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bitdefender, maar Nod32 is ook goed
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avg doet het prima. Mcafee is ook goed. Norton maakt je pc een stuk trager
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben erg tevreden over Norton van Symantec.
Niet gratis, maar een hele goede service!!

Ze hebben onlangs een hele middag besteed aan het op afstand schoonmaken van mijn PC. Nadat ik een jaartje geen virusscanner had gebruikt was ie namelijk ONTZETTEND geinfecteerd.

Toegevoegd na 56 seconden:
Vroeger maakte Norton mijn PC een stuk trager.
Daarom heb ik hem weggelaten.
Met een hoop ellende als gevolg.

Nu heb ik helemaal geen last meer van vertragingen
door Norton.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is voor mij persoonlijk tot nog toe de beste beveiligingssoftware :

http://antivirus.comodo.com/

Comodo biedt méér dan dit soort software aan ..Firewall is eveneens super.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de laatste test van de consumentenbond komt de duurste samen met de gratis virussoftware als beste uit de bus.
De keuze is dus makkelijk, wordt lid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat was die gratis?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding