Bestaat er een programma dat iedere keer dat jij je pc aan (of uit) zet automatisch een printscreen van je bureaublad maakt?

is handig voor wanneer je pc crasht en je bureaublad vol staat.

Toegevoegd na 8 minuten:
(ps het gaat hierbij niet om alternatieven mogelijkheden om te backuppen tenzij deze sec met het bureablad te maken hebben. het gaat om snelkoppelingen dus dat is het probleem niet.

Toegevoegd na 10 minuten:
(en om de indeling van mijn bureaublad)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
Wat heb je dan aan de printscreen? Zo weet je alleen welke icoontjes er stonden.
Amadea
13 jaar geleden
Je kan beter geregeld een backup maken op een disc en die op een veilige plek bewaren. Dan kan je na een crash de meeste bestanden zo weer teruggezet krijgen.

Het beste antwoord

Je kunt de indeling van de icons op de desktop met een klein tooltje gewoon opslaan.
http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/save-and-restore-desktop-icon-layout-in-windows-vista/

(dll opslaan onder C:\Windows\System32 en reg-key importeren. Daarna kun je met rechtsklik op My Computer/Trashcan je icon layout opslaan/terughalen)

Staan de icons na het aansluiten van een beamer of TV weer door elkaar, staan ze met 1 klik weer daar waar jij ze hebt opgeslagen. Dit tooltje gebruik ik al > 10 jaar!

Hier zijn nog een paar versies:
http://www.midiox.com/index.htm?http://www.midiox.com/desktoprestore.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.

Andere antwoorden (2)

Ik denk zelf dat je beter alles van je c schijf naar een harde schijf kopieert daar heb je meer aan dan een foto..
13 jaar geleden
Die bestaan niet. Want tijdens het uitzetten gaat de computer uit en kan er niets in het geheugen blijven bewaard. Ook opslaan op de HDD kan niet, want je gaat ervan uit dat de pc crasht. (en dus ook dat de hdd crasht).

Het beste is om een partitiebackup te maken elke maand op een USB-HDD. Dit kan eventueel met DriveImage XML.
De kans dat zowel de pc/hdd EN de USB-HDD gelijktijdig crasht is erg klein.