Wat is het verschil tussen HTTP en HHTPS (ik weet het wel, maar waarom zou je het doen)?

Ik weet wat het verschil tussen HTTP en HTTPS is, maar waarom zou je HTTPS gebruiken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus ik bedoel eigenlijk wat het verschil is: banken gebruik S voor Security & online webshops etc... maar waarom zou je het doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De combinatie draadloos + http (ipv https) + wachtwoorden intikken is 'dodelijk' omdat iedereen dan je wachtwoorden uit de lucht kan plukken.

Het beste antwoord

Omdat alle informatie die tussen je computer (browser) en de webserver dan versleuteld zijn. Mochten er hackers zijn die op je netwerk of op het netwerk van de ISP of op het netwerk van de webserver zijn, dan moeten ze eerst de encryptie breken alvorens ze je data kunnen zien.

Via een normale HTTP worden login en wachtwoorden niet versleuteld uitgewisseld. Met eenvoudige tooltjes kan je deze berichten onderscheppen en lezen.

Met HTTPS is dat ook mogelijk, maar dan krijg je een geëncrypteerd berichtje te pakken die je dan nog moet kraken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, dank je wel. Zal daalijk beste antwoord kiezen (Fargh) en vraag sluiten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alvast de beste wensen voor 2011 !

Andere antwoorden (1)

HTTPS Is een versleutelde en dus veiliger methode voor HTTP.

Het wordt toegepast als jij bijvoorbeeld wilt inloggen, of via het internet een betaling wilt doen. Dat zijn soorten handelingen waar je absolute privacy mee wilt hebben. Zo worden de gegevens die verstuurd zijn over het internet beschermt en is jou privacy beter gegarandeerd.