zolang ze niet smelten is er niks aan de hand
ik zou er een stukje electrabuis omheen doon te bescherming.
Bij ons loopt de kabel van de satelietschotel achter de houthaard in een pijpje maar hij lijdt daar niks van
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

langdurig blootstellen aan warmte kan ertoe leiden dat de weekmakers sneller eruit verdwijnen en de kabel kan ietwat broos worden. Maar dan heb je het over langere tijd dan even een paar weekjes per jaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het derritepunt van geen van de stoffen in de kabels wordt bereikt, dan hoef je je geen zorgen te maken. ze kunnen prima tegen de meeste verwarmingen in een huis als je dat bedoelt. als het echt een kachel is met 50graden C+ dan zou ik ze er niet opleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een radiator bedoelt dan wel, de mijne lopen van mijn laptop naar de stereo en tv en lopen daar al een paar jaar overheen.
Bedoel je een hout of gaskachel die worden veel heter dat gaat niet de kabel zal smelten.