Wat is een goed en niet te duur antivirus programma? wordt gek van dat AVG...

Ik heb AVG gebruikt, maar daar wordt mijn computer regelmatig hele traag van. Wat is een goed alternatief? Mag eventueel wat kosten, maar niet zoveel als Norton of McAfee (50 euro) of KPN (7,95 per mnd)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Toevallig heb ik de laatste computeridee hier naast me liggen waar een test van virusscanners in staat.
Norton (de duurste, 74,99) is als beste getest. McAfee, ook redelijk prijzig (€59,95) eindigt als laatste.
De beste prijs/kwaliteits verhouding heeft voor mij G-Data. Die onderschepte in de test 99,4% van alle onbekende malware en kost €39,95. Ik had deze versie echter voor €25,00, enkele maanden geleden, dus als je een beetje zoekt kun je nog zo'n €15 besparen. G-Data werkt hier goed. Simpel en mijn laptop wordt er niet traag van.
Succes met je keuze in elk geval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

vrees dat je re dan wel bent. Kan jej je AVG niet ander instellen? Dat scannen minder prioriteit krijgt, of alleen loopt als je PC meerdere minuten niet gebruikt wordt? Of kan dat lleen bij die dure merken die je noemt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je pc wordt traag om dat avg dan aan het scannen is. Dat zal je met elk ander programma ook onder vinden. Onder breek de scan en laat hem scannen als je niet achter je pc zit
13 jaar geleden
Avira Antivir doet het hier prima:

http://www.avira.com/en/avira-free-antivirus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb UPC als provider en een abonnement op UPC smart Guard. Iets van tweeeneenhalve euro per maand.
Nergens geen omkijken meer naar, werkt prima.
13 jaar geleden
Gratis, goed en snel is Microsoft Security Essentials.
13 jaar geleden
U kunt natuurlijk ook Online Uw computer laten scannen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
wel handig als je even een site vermeld waar je dit kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat doen bijna alle sites van virusscanners. Maar daarmee ben je heel slecht beveiligd. Een virusscanner op elke PC is altijd heel belangrijk.
Het is zoals met elke beveiliging: Als je op je huis veel sloten zet kom je er zelf ook lastiger in. Een goede antivirusscanner zorgt voor een minimale belasting van je PC.

In de zakenwereld staat NOD32 bekend als betrouwbaar en minder systeembelastend als Norton of McAfee. Ik heb het zelf op al onze servers draaien nadat Norton allerlei processen ontregelde. Wat nog belangrijker is, is de support als het mis gaat.

NOD32 kost ongeveer 40 euro per jaar, iets minder dan McAfee. Bij een licentie voor 2 jaar betaal je nog iets minder. Voor een beveiliging vind ik dat niet duur en heb ik er graag voor over. Een probleem oplossen op onze servers na een virus kost me nog veel meer.

Mocht u lid zijn van de consumentenbond, dan kunt u bijgaande testen eens lezen. Nod32 komt daar niet als beste uit de test. Dat kan, maar persoonlijk vind ik het een prettig pakket.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Norton moet je nooit nemen. Die sloopt gewoon je pc. Die van mij was binnen een paar weken zo traag dat ik me begon af te vragen hoe dat kan. Anti vir is slecht en laat veel spyware door. Een goeie scanner is avast, maar een gratis spyware scanner is spybot search &destroy. Gratis en vrijwillige bijdrage.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nod32 hier op alle pc's staan met geldige licenties. Super programma, snel en licht voor het systeem. Ik heb het hele beveiligingspakket (anti virus, firewall, spyware) en heb nooit ergens last van gehad terwijl ik toch de risicovolle websites bezoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik Norman anti virus. Heb een licensie voor 3 pc's voor 3 jaar. Niet duur, en nog nooit problemen gehad met uitzondering van het gedrag van de Big Viruses (MS Windows, Adobe en Google)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn 2 hele goeie antivirusprogs:
ESET NOD32 Antivirus = niet echt duur
en Norman Antivirus = ca. 135 Euro ,maar dan voor 3 jaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Microsoft Security Essentials gratis te downloaden bij microsoft. Zeer goed; zij proberen marktaandeel te veroveren bij de toppers op dit gebied.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Avast. Een zeer goed en gratis te gebruiken programma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
norton kan je gewoon downlaoden via google.