Wat zou ik hieraan kunnen doen? Ik ontvang vage mailtjes zie toelichting.

Gisteren had ik ineens een aantal (stuk of
10 denk ik) melding van Mail Delivery Subsystem.

Delivery Status Notification Failed
en vandaag 1 met delayed.

Nu was dat aan emailadressen die ik allang niet meer in mijn contacts heb staan.

Mijn pc is meerdere malen opnieuw geinstalleerd sindsdien. Er stonden emailadressen in van jaren terug.

In mijn verzonden items staat niks.

Details van het bericht (emailadressen heb ik aangepast)

----- Original message -----

MIME-Version: 1.0
Received: by 10.229.98.206 with SMTP id r14mt6046551qcn.162.1289685060581;
Sat, 13 Nov 2010 13:51:00 -0800 (PST)
Received: by 10.229.233.65 with HTTP; Sat, 13 Nov 2010 13:51:00 -0800 (PST)
Date: Sun, 14 Nov 2010 05:51:00 +0800
Message-ID:
Subject: =?UTF-8?B?4oaS4oSW4oaQd2lzaCB5b3UgaGFwcHk=?=
From: mijn naam
Content-Type: multipart/alternative; boundary=0016367f967869bc9904950b5e5c

I get a website-- www.21newgoods.com , it provides high quality
electronic goods which enjoying international reputation, like HP laptop,
Nokia phones, Sony Tv and so on. Their products are the same as their
description.☆ Maybe you should log on this webiste to buy something when you
are free. I will introduce this website to them in case they always asking
me to buy bags for them.卐

Toegevoegd na 3 minuten:
als ik online kijk dan staat er dit:

Waarschuwing: wij denken dat je account onlangs is benaderd vanuit China ((117.39.35.163)

sterredag
13 jaar geleden
Ik kan niet meer bewerken. Weet iemand of ik dit ook nog ergens kan melden ofzo? Dat hakenkruis aan het einde vind ik nou ook geen prettig gezicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Yahoo-account? Ik kreeg pas van een zakelijke relatie zo'n mailtje. Snel je wachtwoord aanpassen en kijken of je provider een contactadres heeft waar je dit soort misbruik kunt melden.
sterredag
13 jaar geleden
@raytje.... en hoe noem ji dat tekentje dan?
sterredag
13 jaar geleden
ah dan ligt het daaraan, want ik zie daar echt een hakenkruis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zie ook een hakenkruis..inderdaad..misschien even een modje vragen of die dat tekentje kan verwijderen ??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Draai je Linux misschien? Of een andere browser? Ik heb Windows en Chrome en zie dat ding ook...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie geen vierkantje of hakenkruis, maar wel twee horizontale streepjes boven elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"als ik online kijk dan staat er dit: ..."
Hoe bedoel je, als je online kijkt? Toch niet door die link (www.21....) te volgen??
sterredag
13 jaar geleden
lol nee duh... online mijn emailaccount :)
zondag
13 jaar geleden
Ik zie een echt hakenkruis.

Het beste antwoord

Ten eerste zou ik aanraden om het wachtwoord van je mailaccount aan te passen.

Het lijkt erop dat er spam verstuurd wordt vanaf een computer in China maar wel vanaf jouw mailaccount. Omdat veel van de adressen waarnaar de spam verstuurd wordt niet meer bestaan, krijg jij de foutmeldingen daarvan binnen.
bamibal
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
meteen gedaan..... Ik zag niks in mijn verzonden items, maar na jouw bericht ook nog online gekeken en daar staat het bewuste mailtje inderdaad in mijn verzonden items. Gelukkig wordt het niet vanaf mijn eigen pc gestuurd.
bamibal
13 jaar geleden
Gelukkig kun je er zelf nog bij en hebben ze niet zelf al je wachtwoord gewijzigd!

Andere antwoorden (3)

Ik zou deze e-mail markeren als ongewenste e-mail zodat het als spam wordt gezien. Hoe het komt dat het van hele oude e-mail adressen is dat weet ik ook niet. Misschien dat iemand anders dat weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gaat niet echt helpen, want de spammers blijven dan gewoon je account gebruiken om troep te versturen.
Het kan heel goed zijn, dat jij een ongewenst proggie op je pc hebt staan, die via jou pc verzend, daarna gelijk je map verzonden mails leegt, zodat het lijkt alsof je niks hebt verzonden, aan de hand van je reacties, zijn die mails wel terug te vinden als je online kijkt, daar blijven ze wel staan in je verzonden map.
vaak, zonder dat je het weet, word er een feedback van jou mail account bevestigd door te klikken op die link.
bijvoorbeeld door middel van een cookie.
De dader in kwestie weet dan dat jou mail hierdoor geactiveerd is, en zal hier wel geld aan verdienen.
Makkelijkste is om dit, indien het een mail-adres betreft van je provider, dit even door te spelen naar je provider, om te voorkomen, dat ze je account blokkeren, i.v.m. spam.
Dit kan je ook doen bij niet provider mail accounts, maar dan moet je zelf even kijken, waar je daar een melding van kan maken.
Meestal krijg je dan ook een advies, wat je hier tegen kan doen, veelal is dit probleem al gesignaleerd, en hebben ze gelijk voor jou daarop een passend antwoord.

Toegevoegd na 5 minuten:
Waarom je bovenstaand bericht ontvangt, is omdat die mails niet meer actueel zijn, neemt niet weg, dat er grote kans bestaat, dat iedereen in jou adres boekje die wel een werkend mail adres heeft, hem wel heeft ontvangen.
Dat is dus het nadeel, het komt van een ander af, die jou naam gebruikt, om dingen door te sturen, vrienden denken, waar ben jij mee bezig, wat moet ik met die troep, dat jijzelf er niks aan kunt doen.
Want feitelijk ben jij dan de afzender.
advies om dan iedereen even een maltje te sturen, dat je account misbruikt word, en dat iedereen die mail gelijk moet verwijderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg i.i.g. voor een firewall (NetLimiter2 als je Windows gebruikt, of gewoon Ubuntu) om toekomstige gevallen te voorkomen.
Probeer nu eens: http://www.eset.com/online-scanner