hoe krijg ik 2 puntjes op de i( als in geirriteerd?)welke toetsen moet ik daar voor gebruiken? ik bedoel dus en trema

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
144.1K

Het beste antwoord

Op een Mac:
alt-toets tegelijk met de 'u' en vervolgens de 'i' indrukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eerst shift en " tegelijk indrukken. Daarna de I.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alt + 139 (op het numerieke toetsenbord, rechts)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die doet het inderdaad wel!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"De meeste laptops beschikken niet over een numeriek toetsgedeelte. Om cijfers tevoorschijn te toveren, dient u gebruik te maken van de Fn-toets. Een combinatie met Fn en bijvoorbeeld de letters waar de cijfers op geschreven zijn (de 7 + 8 + 9 + U + I + O + J + K + L + M) levert dan hetzelfde resultaat op.
In dit geval wordt de ï dan dus
Fn (ingedrukt houden) + J + L + 9
shift indrukken, dan dubbelepunt in toetsen
shift loslaten en dat de i toetsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik dan een ander toetsenbord?
Bij mij werkt dat prima hoor. Zo doë ik de accenten en trema's op ällë lëttërs.
tonijn
13 jaar geleden
De : heet dubbele punt
De " heet dubbele aanhalingstekens.
De trema maak je met dubbele aanhalingstekens, niet met dubbele punt, vandaar de verwarring.
als de uitstekende spellingscontrole/suggesties werken in Goeie vraag, moet daar de verbetersuggestie verschijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alt 139 en Alt 216.

Misschien kun je de lijst uit bijgaande bron uitprinten,
dan heb je alle zgn. diacrieten en symbolen bij elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tonijn
13 jaar geleden
Die Alt-codes zijn wel een beetje ouderwets hoor en moeilijk te onthouden. Al ken ik er ook nog wel een paar uit mijn hoofd. Makkelijker is het om het toetsenbord in te stellen op VS Internationaal en te werken met dode toetsen. Dus "~`' gevolgd door een letter.
Shift ingedrukt houden, dan trema (naast de entertoets), loslaten en dan de letter i typen
Dan wordt het een ï.
Zo kan je ook een ë maken, een ö, een ä, of een ü.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eerst shift en " en daarna de i (ï) of de I (Ï)

Maar ook bijv. lettes als de O, U, A en de E