Weten jullie een goed documentenbeheer programma? zie onderstaande voorwaarden.

Hallo,

Ik ben opzoek naar een documentenbeheer programma waarin ik de volgende documenten kan opslaan en beheren: Certificaten, Product passpoorten, Manuals en MSDS(veiligheidsbladen). Deze bestanden verschillenen van type bestand: docx, PDF of JPG.

Het probleem is dat elk bestand aan bepaalde variabele gekoppeld zijn(zie afbeelding).

Idealiter zoeken wij een systeem, waarbij je bij het invoeren van een bestand allereerst aangeeft wat voor document het is(MSDS, Certificaat, etc) en vervolgens de bovenstaande variabele moet invoeren.
Wanneer dit op een overzichtelijke manier gevraagd kan worden. Zal iedereen bestanden mogen toevoegen, echter mag één persoon de bestanden verwijderen indien ze verlopen of verouderd zijn.

*Meerdere types producten staan op een document, soms wel tot 20 types per document. Bij voorkeur moet ik dit document één keer uploaden en meerdere types in kunnen voeren. Dit zal resulteren tot minimale arbeid en opslag.

De zoek-/filterfunctie moet zo werken dat er op elke variabele gezocht kan worden. Zodat er zeer snel naar het juiste bestand gezocht/gefilterd kan worden. Hierdoor zullen de documenten minder snel nogmaals aangevraagd worden. Tevens zou er idealiter een beveiliging op moeten zodat er geen dubbele documenten aangevraagd kunnen worden.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Bij voorbaat dank!

Mike Groenewegen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Filemaker kan eigenlijk alles wat je wil. Echter omdat alles kan moet je dit zelf definiëren. Gelukkig kent Filemaker een lage instap en kun je vrij makkelijk en snel al heel iets behoorlijks in elkaar zetten. Mogelijkheden zijn er ook in open-source, maar niet met een schare fans die bereid zijn je te helpen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Je bent gelukkig weer terug. ;-)
Uitstekend antwoord. Filemaker is gebruiksvriendelijk, redelijk simpel en heeft veel mogelijkheden.
Je kunt gebruik maken van voorbeeldsjablonen die als basis kunnen dienen.
https://www.filemaker.com/nl/products/starter-solutions.html Plus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Thanks Simon :-) Ik zat even op de reserve bank voor 14 dagen...