Waarom duurt het kopieren van een file vanaf ext HD naar iMac zo lang?

Ik probeer een file van 1Gb vanaf een externe HD naar de HD van mijn iMac te kopieren. Daar doet hij 16 minuten over, zelfde file net vanaf mijn PC in een fractie daarvan op de ext HD gezet.
Zit zo' n mac nog ergens te scannen of weet ik wat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Niet echt dat is je fysieke (dus kabel/input verbinding) dus weinig aan te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ketting is zo zwak als z'n zwakste schakel, of - vertaald naar dit geval - de verbinding is zo traag als z'n traagste schakel.
Gebruik je USB? Zijn alle schakels wel USB 2.0? Is een kabel beschadigd. Als je alleen een USB 2.0-poort hebt is het te overwegen voor weinig geld een USB-2.0 kaart te kopen en te installeren. Kosten: € 5,- - € 10,-, zèlf goed te installeren! Misschien krijg je er een schijfje bij met drivers, software om de kaart te besuren. Dat hoef je alleen maar te doen als de computer oud is: bijv. W98. Anders kan je het zilverglimmende schijfje voor een aardige kerstversiering gebruiken ;-)