De software van Outlook Express in mijn computer is ""verziekt"". Hoe kan ik het beste alles verwijderen en opnieuw installeren?

In het configuratiescherm vind ik niets van Outlook, maar met de zoekfunctie vond ik wel een map Outlook. Kan ik die zomaar verwijderen? En dan opnieuw installeren. De boxen zijn erg vol, en mijn comp. heeft weinig MB.

Toegevoegd na 35 minuten:
Hij is maar 9,4 GB. Dat is belachelijk weinig naar tegenwoordige maatstaven. Maar sinds Outlook niet meer werkt, geeft hij steeds aan ""vol"' te zijn. Maar ik wil niks kwijt van wat ik erop heb staan.

In Outlook heb ik drie jaar correspondentie en heel veel grapjes en mooie foto"'s enz. Dat zal er ook wel allemaal af moeten,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel MB heeft ie?
paulus811
13 jaar geleden
De map 'Outlook' niet verwijderen, daarin bevinden zich de .pst bestanden (bestandsnamen die eindigen op .pst) en daarin zitten al je contacten en je correspondentie. Niet verwijderen dus. Voor een juist 'reparatie' advies is het handig om de outlook versie (2003, 2007, vista) te weten. Ik heb toevallig eerder deze week zelf outlook opnieuw geïnstalleerd en had alles nog. (zit nu op mn werk, maar kan thuis nakijken hoe ik het heb gedaan). De oplossing heb ik ergens van internet en gaf voor stap voor stap aan wat te doen. Als ik thuis ben en weet welke versie je gebruikt, reageer ik opnieuw. Vertel ook even wat er 'verziekt' is. Krijg je een foutmelding? Zo ja welke? Start ie wel op of juist niet? Maar dus nu NIET DE MAP OUTLOOK VERWIJDEREN (sorry voor de schreeuwerige tekst)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@paulus: pst is het dataformat van Outlook files, Ineke heeft het over Outlook expres, daar heb je een ander formaat. Ineke, ik zal vanavond, als ik thuis zit bij een computer waar outlook expres opstaat je vertellen hoe je je outlook expres mappen kunt backupen, zodat je ze weer bij de nieuwe install kunt openen.
Daarna lijkt het me raadzaam om in ieder geval de mooie foto's uit Outlook Express op te slaan op de harde schijf, de grapjes die je wilt bewaren te kopieren naar een Worddocument en op te slaan op de harde schijf en de betreffende mailtjes dan te verwijderen, zodat je box niet meer te vol is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zinnig antwoord van C4th. eerst backuppen en je box leegmaken. met een beetje geluk heb je dan niet een her-install nodig. Tenzij hij echt kapot is ipv vol.
paulus811
13 jaar geleden
c4th, klopt wat je schrijft, ik had in de haast over 'express' heen gelezen.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je XP hebt.

Outlook Express is een programma dat ingebakken is in Windows. Het is in feite een lite versie van Microsoft Outlook.

Deze kun je deinstalleren door:

Start --> Programmatoegang en instellingen --> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen.

of

Start --> Configuratiescherm --> software --> Windows onderdelen toevoegen of verwijderen

Hier zie je een lijst waar je onderdelen van Windows aan en uit kan zetten.

Simpel het vinkje voor Outlook Express weghalen en het programma is foetsie :)

Toegevoegd na 2 minuten:
durf zo niets te zeggen of je data bewaard zal blijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb er iets van geleerd.

Andere antwoorden (1)

Ga naar hun site en zoek naar een removal tool (een stukje software om alle sporen van de oude versie te verwijderen en herinstalleer de software (als je die nog wilt gebruiken)
Maak een iso bestand of een backup.
Denk eventueel aan een upgrade of andere machine. Tegenwoordig koop je voor 60 euro al een leuk kastje met een HD 80 Gig Pentium 4 3200 MHz en dat werk prima!
Je kunt ook zoeken naar upgrade spul maar dan moet je wel knutselen en weten hoe je een BIOSmoet benaderen en harde schijven moet configureren etc.
Vaak ben je los ook meer geld kwijt (portokosten etc)
Bij twijfel iemand inschakelen die verstand van zaken heeft, zou toch jammer zijn als je al dat dierbaars zou kwijtraken.
Leer hiervan een maak backups, dan verlies je niet alles en bij incrementiele backups verlies je niets!