Hoe bewerken op powerpoint?

ik had op school een powerpoint gemaakt en die moet ik thuis afmaken maar net toen ik die ppt open had gemaakt, kon ik het niet bewerken. Hoe kan ik het bewerken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
6.5K

Antwoorden (5)

Je hebt wel een volledige versie van powerpoint nodig.
Als je die hebt kan je proberen op F5 te drukken, heb je die niet dan is het misschien handig om even tijdelijk openoffice te installeren die kan ook powerpoint bewerken.

http://nl.openoffice.org/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als ik dat doe dan wordt het hele scherm ;s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je waarschijnlijk alleen powerpointviewer op je pc staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
F5 start de Powerpoint juist op. Als je wilt editen heb je daar dus niets aan.
Het kan ook zijn dat het bestand op "alleen lezen" staat geselecteerd. Slaag hem op en open hem opnieuw.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een goed alternatief is en blijft nog altijd: Abiword. Het grootste voordeel is ,dat het meteen compatibel is met Windows PPt. . Vreemd,dat een uitleg van dit nare verschijnsel bij een eerder gegeven antwoord niet aan U is uitgelegd.

http://www.abisource.com/

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn vele verschillende opties. Op basis van de door jou gegeven details:

- PPT file
- Wel openen, niet editen

Lijkt het me waarschijnlijk dat OF het bestand beveiligd is (dead-only danwel definitieve versie aangegeven) of je PPT editor thuis was een trial versie, en de trial is verlopen.

Zie ook: http://www.pptfaq.com/FAQ00637.htm

Als je bestand in orde is, en de software is inderdaad als trial opgezet, kijk dan even op openoffice.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan goed zijn dat op school de 'rechten' voor het ppt-bestand op 'niet wijzigen' zijn gezet.
De oplossing hiervoor is 'eigenaar' te worden voor dit bestand. Dat kan op de moeilijke wijze via eigenschappen in het context-menu.

Maar er is ook een programma (GIGATweaker) dat dit voor je kan regelen. Maar pas er wel mee op, want je kunt er een heleboel in je systeem mee wijzigen! Zelfs dingen die je eigenlijk niet eens gewijzigd zou willen hebben!
GIGATweaker kan in je context menu (het menu dat opkomt wanneer je met de rechter muisknop op een map of bestand klikt) een optie inbrengen: "Eigenaar worden".
Als je dus de muis op het weerbarstige ppt-bestand zet, geeft een rechter muisklik je de kans om daar op te klikken. Dan worden de rechten van dat bestand zodanig gewijzigd dat je er wél in mag wijzigen.

Pas wel op! Met GIGATweaker kun je een heleboel instellingen aanpassen en wijzigen. Ook dingen die je niet wilt! Weet dus goed wat je er mee doet. Het programma geeft zelf precies aan wát er precies wordt aangepast en wat dit kan betekenen.

GIGATweaker is te downloaden via de link in 'Bronnen'.