Hoe werkt subsync ? De handleidingen die ik vind zijn niet goed.

Het gaat me er om hoe je de synchronisatie uiteindelijk uitvoert.....ben ik zo dom..haha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3.6K

Antwoorden (1)

- Open SubSync - Bij 'Media' laden we onze Videofile/Audiofile in. - Bij 'Subtitle' laden we onze gedownloade ondertitel in. (*.srt formaat) - Druk nu op 'Edit Subtitle' nu kan je gaan controleren of je ondertitel syncroon loopt met de audio van de film, zo ja kan je het volgende overslagen, zo niet lees gewoon verder.

Nadat je op 'Edit Subtitle' hebt gedrukt, zie je dat de eerste regel blauw gekleurd is en de laatste groen. Wat je nu moet doen is eigenlijk zeer makkelijk. Je drukt op Play en het geluid van je film begint te spelen, wanneer je je eerste regel hoort (de blauwgekleurde regel) zet je de audio op Pauze en druk je op 'Blue' (rechtsonder). Dan ga je naar het einde van je film, en wanneer je je laatste regel hoort (groengekleurde regel) druk je op 'Green' als je dit hebt gedaan, nog even op 'Adjust' drukken, opslaan, en je ondertitel is gesyncroniseerd met het geluid van de film.

Als er een andere regel gemakkelijker te synchroniseren is dan de eerste die in het blauw aangeduid is, kan je met CTRL+F5 bijvoorbeeld de 3de regel blauw maken. Hetzelfde voor de groene regel maar dan met CTRL+F6.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank, maar als de subtitels voor lopen op de film wat dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat leg je goed uit Bushokje!
Misschien een domme vraag: maar is subsync hetzelfde als subtitle workshop? Met dat laatste programma heb ik weleens gewerkt, en het is me ook één keer gelukt, om te synchroniseren. Daarna werd het altijd een puinhoop.
Als het verschillende programma's zijn, denk je dan dat subsync gemakkelijker is in het gebruik? Kortom: kun je me dat programma aanbevelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een 'copy/paste' en aangaande de beschrijving hoopte ik disp geholpen te hebben. Meer diepgang in deze vraagstelling ligt niet in mijn interesse. Huur/koop/legaal.