Hoe kan je in Exel een formule maken, dat je na de 2e streep alles verwijdert? zie tekening

ik heb het met text naar kolom geprobeerd, maar dan verwijdeer ik de nullen en dat wil ik niet.

Toegevoegd na 2 dagen:
Ik vind het antwoord van Ivar91 heel erg goed alleen hoe kan ik de formule aanpassen als ik na de 3e streep alles wil weghalen in de tekening is het maar tot 2 strepen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is overigens 'Excel'. Een (te) veel gemaakte fout. ;)
paulus811
12 jaar geleden
Eerst de _ door een ' veranderen, dan heb je het probleem niet

Het beste antwoord

Even gepuzzeld, hier is ie:

=LINKS(A1;VIND.SPEC("_";A1;(VIND.SPEC("_";A1;1)) + 1)-1)

Toegevoegd na 12 minuten:
Mocht je geïnteresseerd zijn in hoe de formule werkt:

LINKS is een functie die de eerste aantal karakters weer geeft van een cell.
(LINKS(A1; 3) geeft de eerste 3 letters van A1)
VIND.SPEC geeft de positie van een karakter aan.
VIND.SPEC("_";A1;1) zoekt vanaf het eerste getal, maar omdat we het 2de lage streepje willen, voeren we hem nog een keer uit op de plaats van de 1, en daar tellen we 1 bij op, zodat hij zoekt vanaf 1 positie na het eerste lage streepje.

(VIND.SPEC("_";A1;(VIND.SPEC("_";A1;1)) + 1))

Nu halen we er alleen nog 1 vanaf, zodat het laatste lage streepje niet word weergegeven, en klaar is kees.

Toegevoegd na 2 dagen:
Om alles na het 3de lage streepje te verwijderen kun je deze gebruiken:

=LINKS(A1;VIND.SPEC("_";A1;(VIND.SPEC("_";A1;(VIND.SPEC("_";A1;1))+1))+1)-1)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat dichtbij.. goed bezig! +1!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe ga je het doen, als je na de 3 streep alles wilt weg halen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook even gepuzzeld met deze formule:
=LEFT(A1;FIND("_";A1;(FIND("_";A1;(FIND("_";A1)) + 1)) + 1)-1) kon ik na de 3e spreek alles verwijderen. Alleen snap ik niet waarom jij bij jouw formule :VIND.SPEC("_";A1;1) Na de A1; waarom zet je nog een 1 bij het is overbodig. Als je alleen VIND.SPEC("_";A1) doet, lukt het ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De 1 geeft de positie aan vanaf waar gezocht moet worden. In dat geval vanaf de het eerste karakter. Maar in het geval van de eerst kun je hem ook inderdaad achterwege laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (2)

Ben je nou nog steeds met die streepjes bezig? :)

(zie http://www.goeievraag.nl/vraag/exel-formule-bv-5e-letter.240234 )

Om alleen het eerste gedeelte te krijgen kan je dan gebruiken: =LINKS(A1;VIND.ALLES("_";A1;5)-1)

De oplossing van Ivar is trouwens ook goed, meer flexibel zelfs. Mja, ik probeer het altijd zo basic mogelijk te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Exel 2003 lukt het wel maar met exel 2007 lukt het niet, ik krijg deze melding: (#WAARDE!)
Functie 'text to columns' gebruiken en de derde kolom verwijderen. Als divider de _ instellen. Dit is echt de meest simpele manier.
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik text to kolom doe dan verwijder ik de nul ook en dat wil ik niet
paulus811
12 jaar geleden
dan kun je eerst zoek-vervang doen en de _ vervangen door _' Door het plaatsen van een qoute, blijft de 0 staan en krijg je een tekstveld.