Hoe kan al geactiveerde MSOffice13 ineens niet geactiveerd zijn?

Hoe kan al geactiveerde MSOffice 2013 ineens niet meer geactiveerd zijn? Ik heb een officiële versie van MSOffice 2013 ooit betaald/licentie (onbepaalde tijd) en sinds een tijd krijg ik de melding bij opstarten van Word/Excel 'dit exemplaar van MS Office is nog niet geactiveerd'. In de balk boven staat 'productactivering mislukt'. De programma's hebben jaren zonder probleem gewerkt. Een backup/herstelpunt zet ik liever niet terug wegens veel andere veranderde software en die code die je normaal volgens mij erbij krijgt heb ik ook niet meer. Hoe kan ik dit het beste oplossen, want ik vind de melding steeds erg irritant?
*De reden dat ik nog 2013 gebruik is dat ik wel eens offline werk en met de 365-versies moet je toch elk jaar opnieuw betalen? Is er ná 2013 misschien nog een versie die je eenmalig hoeft aan te schaffen?

2 jaar geleden
in: Software
1.8K
SimonV
2 jaar geleden
Misschien heb je hier iets aan:
https://support.microsoft.com/en-us/office/unlicensed-product-and-activation-errors-in-office-0d23d3c0-c19c-4b2f-9845-5344fedc4380#bkmk_fixyourself
Utrecht
2 jaar geleden
Ik ben ook niet zo van de jaarlijkse abonnementen (zoals Office 365).
Gelukkig geeft Microsoft ook nog steeds licenties uit voor onbepaalde tijd. Er is Office 2016 de meest recente is Office 2019.
Deze kan je goedkoop krijgen via o.a. Groupon:
https://www.groupon.nl/deals/microsoft-office-2019-professional-plus-voor-1-pc?deal_option=e5f65488-0f7a-497b-9249-88e238bb05b3&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_campaign=nl_dt_sea_ggl_txt_tim_pads_cbp_chp_nbr_target*_productpartitionid*426154243389_campaignid*10766354835_adgroupid*107813606524_productid*e5f65488-0f7a-497b-9249-88e238bb05b3_adposition*_prodtarget*426154243389_adtype*pla&gclid=CjwKCAjw_JuGBhBkEiwA1xmbRaro6a-oRJdAvJcWkwOf37i5-cjADGHx2CGTydrpYiwBSnHc70kodhoCzcoQAvD_BwE
(ze zijn zo goedkoop omdat je eigenlijk een licentie key koopt die is overgebleven uit een bulk pakket (bijv. voor grotere bedrijven). Ik heb mijn Office 2019 ook op deze manier gekocht; werkt perfect.

Antwoorden (1)

Vanzelfsprekend een bug van Microsoft, misschien veroorzaakt door een update van Windows.
Wat hopelijk helpt:
Verwijder Office 2013 volledig met Fixit.
https://aka.ms/diag_officeuninstall
Installeer Office daarna opnieuw.
Probeer anders deze versie:
https://aka.ms/SaRA-FirstScreen
SimonV