Waar gaat met het downloaden en omzetten (naar .mp3) de kwaliteit van YT filmpjes omlaag - het downloaden of het converteren?

Wat ik dus probeer te vragen is of er kwaliteit verloren gaat als je een slechte downloader hebt, een slechte converter hebt of dat het bij allebei kan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1.3K

Het beste antwoord

Er gaat wel kwaliteit verloren ja. YouTube filmpjes zijn opgeslagen in een bepaald formaat, waarbij compressie van de audio is toegepast. Bij die compressie gaat een deel van de informatie verloren (dat is niet zo erg, dat gebeurt bij de meeste formaten, zoals bij mp3).

Als je nu zo'n filmpje wilt omzetten naar mp3, wordt eerst de audiotrack eruit gehaald. Deze wordt vervolgens gedecomprimeerd naar een formaat zoals wav. Daarna wordt de wav opnieuw gecomprimeerd tot mp3, waarbij er opnieuw informatie verloren gaat.

De kwaliteit zal iets achteruit gaan, maar of je er echt veel van merkt, is de vraag. Misschien dat de gemiddelde persoon het niet merkt, maar een goed luisteraar wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

lijkt me eerder aan de converter te liggen.
welke converter gebruik je?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Any Video Converter, een goede. Ik zeg niet dat ik kwaliteitsverlies heb ofzo >_>