Hoe zorg je er voor dat je geen links met je mailadres(virussen) via windows live messenger krijgt via gespreksvensters van je contactpersonen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Het makkelijkste is geen MSN gebruiken, nu is dit wat kort door de bocht, maar helaas de enige manier.
"Link" virussen komen van andere gebruikers, er is geen mogelijkheid om alleen deze buiten je gespreksvenster te houden omdat het net zo goed om een echte link zou kunnen gaan.
Meld het wel even aan de vrienden vanwie je het krijgt, of ze hebben een virus of last van een account hijacking.

Er zijn genoeg mensen die gewoon op een rare site inloggen met hun MSN informatie, de site kopieert alle contact personen en stuurt ze van dat soort links.
dit is account hijacking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas kan je niet bepalen wat iemand naar je zend. Het meest handige wat je kunt doen is de gene in kwestie op de hoogte brengen. Een amder wachtwoord doet al wonderen.

Daarnaast kan je het adres weggooien, als het oude contacten of oudere adressen zijn. Die namelijk doelwit van zulke spamsn berichten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat voorkom je vaak niet. Wel kun je direct die contactpersoon op de hoogte stellen, en je eigen pc ontdoen van adware, malware en andere foute dingen :-)

Zodra ik zo'n venstertje krijg wat echt niet van mijn contactpersonen afkomt, dan klik ik dat direct dicht, en gooi METEEN Malwarebytes antimalware door mijn systeem heen.

Meestal vind ik nog direct rotzooi ook. En dat terwijl ik wekelijks die scan doe.
Het ligt in de aard van internet en messenger dat mail adressen gejat en gespammed worden.

Op tijd je wachtwoord veranderen, op tijd je contacten waarschuwen dat ze scans moeten doen en nergens online hun wachtwoord in moeten vullen.

Wie weet blijf je verschoond van die rommel...
Maar, zoals je vaak ook kan zien, soms krijg je rommel toegestuurd alleen omdat ze je email adres geraden hebben, en elk adres wat er op lijkt krijgt de zelfde zooi.

In dat geval blijf ik rigoreus alles en iedere mail blokkeren die ik niet hebben wil. Zo heb ik toch een oud gespammed mail adres kunnen redden. :-)