Een vraag over Excel (2003) wat voor formule?

Ik werk veel met Excel (2003) en ben goed in formules (wiskundig) nu wil ik een berekende cel een kleur geven tot nu toe doe ik dat met de hand maar is er een manier om een getal(uitkomst) een kleur te geven -> voorbeeld ik wil alle (uitkomsten van een formule) onder de 50 groen, boven de 100 rood en wat tussen de 50 en 100 zit gewoon zwart als resultaat zien. het antwoord hoeft niet uitgelegd te worden ik versta ook algebra. maar kan het niet in de help functie vinden. ook niet op forums.

Toegevoegd na 20 minuten:
toppie, ik ben al aan de slag met deze 2 snelle antwoorden binnen 4minuten! het gaat om de kleur van het getal niet om de kleur van de cel. als het lukt laat ik het weten maar ben er nog niet uit. (na 2weken google en Excel zoeken:(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/excel-2007-hele-regel-automatisch.55720
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Excel 2003 ziet er qua menu's en werkbalken behoorlijk anders uit als Excel 2007.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daarom staat dit er ook als reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke ;). Er schijnt overigens op internet ergens een programmatje te zijn waarin je in de 2003 een actie kan uitvoeren waarbij het programma dan laat zien hoe dit in 2007 moet. Ik heb er nog niet naar gezocht, dus geen link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, ik denk dat je deze link bedoelt:
http://office.microsoft.com/en-us/excel-help/interactive-excel-2003-to-excel-2007-command-reference-guide-HA010149151.aspx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de site van office microsoft NL & EN ben ik allang helemaal door gestruind !
niet afdwalen biertje hahaha anders krijg ik weer "hoe ga je dit opslaan" moeilijkheden (voorspel ik)?
sterredag
13 jaar geleden
onder opmaak - voorwaardelijke opmaak, kun je maximaal 3 verschillende kenmerken invoeren voor een bepaalde opmaak van de cel of lettertype, rand en patroon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thx sterredag, meer heb ik niet nodig 3 kenmerken ik ga weer proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukt! sterredag ik heb hem! hoe ga ik je nu punten geven? hidde109 gaf de voorzet en zo ingekopt door sterredag. hierbij wil ik biertje niet afvallen (doorverwijzen) want heb zelf een wijntje ;) binnen 2uur waar ik al weken/maanden naar op zoek was. ik wil deze vraag sluiten op sterredag of hidde109! respect voor de onderbouwde super snelle reacties

Het beste antwoord

Ja hoor dit kan met voorwaardelijke opmaak. Zal ff wat voorbeelden opzoeken

Toegevoegd na 2 minuten:
Opmaak - Voorwaardelijke Opmaak - Celwaarde bijvoorbeeld kleiner dan 50 - Opmaak - Tabblad patronen - kleur groen selecteren. Hetzelfde doe je dan voor de andere ranges.

Toegevoegd na 1 uur:
Als aanvulling op jouw aanvulling: Je kan bij tabblad lettertype de kleur van de inhoud (het getal) aanpassen, en bij tabblad patronen de kleur van de hele cel aanpassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geweldig, nu de vraag (ik doe 'cel waarde') en de toevoegingen gaan goed! maar de > groter dan en < kleiner dan? mis ik..
handig dat je kan toevoegen pfff ik doe pas 10jaar Excel...
ik zie nog geen resultaat maar met jullie hulp ben ik er morgen uit. ik neem een wijntje. Als dit gaat werken scheelt dat zoveel tijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik je reactie goed begrijp zoek je een oplossing voor tussen de 50 en 100. Hiervoor kan je 'celwaarde tussen' selecteren, er van uitgaande dat je een nederlandse versie hebt. Anders is het het eerste te selecteren veld in het pulldownmenu. Let nog wel even op dat je 'kleiner dan' en 'kleiner dan of gelijk aan' kan selecteren. Anders krijgen de waarden van precies 50 of 100 geen kleurtje.

Andere antwoorden (2)

het werkt met functie Conditional Formatting
(voorwaardelijke opmaak).
Hier kan de kleur van de cel, tekst etc laten afhangen van de waarde.
Te vinden onder "Opmaak"

Toegevoegd na 32 minuten:
je kan dus ook de opmaak (kleur, italic bold etc) van de tekst aanpassen aan de celwaarde.
13 jaar geleden
Hallo
Ik heb wil een formule invoegen in excel, maar het werkt niet wie kan mij helpen?
Als in A3 het getal kleiner is dan 1, moet in N3 1.5 als getal komen.
Wie kan mij helpen?
Groetjes