met welke snelheid brand ik het best een cd

ik bedoel met nero brand ik met een snelheid van 24 maar er zijn radio's die mijn cd niet spelen ligt het mischien hieraan wie helpt mij!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
7.7K

Het beste antwoord

Een CD-speler leest de CD door er met een laser op te schijnen. Hoe goed een CD leesbaar is, is daardoor afhankelijk van de reflectie van de CD.

Zelfgebrande CD's reflecteren minder goed dan CD's uit de fabriek. Sommige CD-spelers kunnen daardoor geen zelfgebrande CD's afspelen.

Herschrijfbare CD's (rewritables) reflecteren nog weer minder goed dan gewone CD-R's. Er zijn dus ook CD-spelers die nog wel gewone zelfgebrande CD's kunnen afspelen, maar geen herschrijfbare CD's.

Er is maar één manier om erachter te komen wat je kunt doen om jouw zelfgebrande CD's toch in jouw radio te kunnen afspelen: proberen.

Probeer eens te branden op een lagere snelheid. Sommige CD-branders doen het wat beter als je met 1x brandt; andere doen het juist beter als je met bijvoorbeeld 8x brandt. Kwestie van proberen.

Je kunt ook proberen een ander merk CD-R te gebruiken. De reflectie kan wat verschillen tussen de verschillende merken.

Tot slot moet je erop letten dat je in je brandprogramma aangeeft dat de "Session" en de CD zelf worden gesloten. Voor een computer is dat niet nodig - die speelt ook open Sessions en open CD's af. Sommige CD-spelers kunnen dat ook. Er zijn echter veel CD-spelers die een CD alleen willen afspelen als die correct is afgesloten.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer eens de laagste snelheid, dat is nauwkeurig met schrijven... En als het dan nog niet goed is, weet je zeker dat het niet aan je brander ligt, maar ergens anders aan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom een -1? Lagere snelheid is inderdaad beter!
Met de laagste snelheid. Hou wel je blusser bij de hand. Blusser is een klein programma die ingrijpt als het branden fout gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klinkt leuk (+1), heb je een downloadlink voor ons?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laten wij het leuk houden, dus nee.hahahahaha
Ik zou sowieso op lage snelheden branden, dat komt ook de levensduur van je CD ten goede.

Maar voor wat betreft het gelezen worden door apparaten denk ik dat je beste gok een ander merk CD's is. Meestal worden de bekende merken het best gelezen.
apparatuur.

Bij (heel) oude afspeelapparatuur kun je sowieso problemen verwachten, het is dan aan te raden andere apparatuur aan te schaffen.
rose