Ik heb een vraag over excel, ik wil bezorglijsten maken, zie extra uitleg.

Zo moet het er uitzien
Cosmetica
Artikel/omschrijving prijs aanwezig actie product

Wasmiddelen
Artikel/ omschrijving prijs aanwezig actie product

Enz

In cellen ofzo, dat kan ik wel maken, ik wil een rij eronder standaard, en als de klant op enter drukt dat er automatisch een rij erbij komt, hoe doe je dat, en dan beveiligen het blad , als de klant alleen de lijsten kan invullen
M.v.g. Benjamin veldhuizen

Toegevoegd na 17 uur:
Maar ik moet ook iets maken dat iedere klant op de computer heeft staat word en excel heeft iedereen wel op z,n computer staan, dus voor iedereen toegankelijk. Er moet dus onder artikel/omschrijving prijs aanwezig actie, gewoon een rij met lege vakje,'s te komen te staan bijv
Artikel/omschrijving prijs aanwezig actie product
Shampoo alles in 1. 1.16 X X
Dat als je het invult dat hier automatisch een regel met cellen bij komt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Google op excel dictionary... Is een excel file met bijna alle mogelijkheden als voorbeeld en met uitleg hoe. Super handig voor elke excel gebruiker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Om een extra regel toe te voegen waarin een aantal waarden al automatisch worden ingevuld, zul je een macro moeten maken die op het 'event' (sorry, zo heet dan) 'enter' de macro uitvoert. Heel eerlijk gezegd zie ik dat niet lukken (niet lullig bedoeld).

Iets makkelijker is om een knop te maken met een macro. De klant moet dan op de knop drukken om een extra regel aan te maken. Probleem is dat je niet weet welke regel je moet toevoegen, want de klant kan op iedere cel in het werkblad staan en dan op de knop drukken. Wat voeg je dan toe?

Dit soort klussen los je beter op in Access, maar ik kan me voorstellen dat ook dat niet zomaar lukt. Access is een programma wat beter met databases (want dat is dit) is dan Excel.
paulus811