Hoe brand ik het .ISO bestand correct op CD?

Ik heb net van 2 RAR files een ISO file gemaakt dmv IMGburn. Nu heb ik die .ISO file gebrand op een cd maar als ik dan de cd open dan zie ik die 2 rar files. Dat zou niet moeten zijn lijkt me. Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
1K
rose
13 jaar geleden
Is het al opgelost?

Antwoorden (5)

Dat kan, ik heb ook files die .iso zijn maar er als rar uit zien.
Maar ze werken wel als een .iso file in Deamon Tools.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iso files kunnen er soms uitzien als rar files (icoontje) maar het zijn dan wel iso files, brand ze als iso met bv. Nero en je hebt je iso file op cd of dvd staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ISO is niets anders dan een kopie (image) van een CD of DVD. Wanneer je die RAR files dus in een ISO zet en deze vervolgens op CD of DVD brandt, zie je daar je RAR files weer staan.

Ik denk dat je de RAR files eerst moet uitpakken met WinRAR. Daarna kun je de uitgepakte bestanden met IMGBurn rechtstreeks op CD branden of er eerst een ISO van maken en deze vervolgens op CD branden (weer met IMGBurn). De tussenstap naar ISO is in dit geval overbodig.

Het zou kunnen dat de uitgepakte RAR files een ISO image vormen dat je met IMGBurn op CD kunt branden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
branden op schijf als data
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vermoed een foutje van diegene van wie je die rar files hebt gekregen?
ik vermoed dat je die 2 rar files die nu op de cd staan opnieuw moet unrarren naar HD en de iso die daaruit kom moet branden ?
brandt hem eerst naar een virtuele schijf dan kan je de inhoud zien
als het goed is kan je daarna diskcopy gebruikken en brand je de virtuele disk nu weer naar echte cd.
capthavoc