Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

dubbele bestanden zoeken op verschillende (externe) schijven en deze verwijderen (vb mp3/foto/doc's)

goedemiddag,
Ik heb 2 externe schijven en de schijf in de laptop. door het vele (manuele) kopiëren van al mijn bestanden kan ik het kaf van het koren niet meer scheiden.

vb:
1é maal alle laptop bestanden opgeslagen onder map 1
de 2é maal onder map 2 en zo verder.
(Ook verschillende keren dezelfde foto's opgeslagen in verschillende mappen).

ik werk met vista en geraak ik er niet meer uit; omdat onder al die genummerde mappen natuurlijk telkens dezelfde bestanden te vinden zijn.

ik was manueel al begonnen met opkuisen maar dat is een huzarenstuk en ik heb schrik om iets weg te gooien want zie dat ik het in die andere mappen niet heb staan..

ik zou graag een programma vinden die vb alle mp3 bestanden op alle schijven zoekt/vindt en de dubbele kan verwijderen en alles onder 1 map brengt (hetzelfde voor foto's en documenten).
ik heb wel namen van mappen veranderd maar nooit de benaming van de foto's of mp3 bestanden.

vb: Als ik muziek mappen wil kopiëren naar i-tunes bibliotheek zie ik 5x hetzelfde nummer staan maar kan hij het niet afspelen omdat hij het niet vindt en moet ik hem handmatig naar het bestand brengen... dit terwijl ik zelf niet meer weet waar wat staat :-(

Ik denk als iemand mij hier kan helpen ik tegen de 400 Gb kan vrijmaken, een warboel dus.
(heb ondertussen al het artikel gelezen om in de toekomst alles correct te ordenen) ;-)

Alvast bedankt voor enige hulp.
vriendelijke groet,
Steven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk dat je dit allemaal kan met de onderstaande software. Die kan zelfs naar de inhoud van de bestandjes kijken, of er duplicaten zijn. Het is gratis, maar je kunt de maker toch belonen als je tevreden bent over dit pakket.
(Lees meer...)
escape
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Met Glary Utilities van glarysoft kun je naar dubbele bestanden zoeken (en nog veel meer)

Het is gratis te downloaden via onderstaande site en bevalt mij al jaren uitstekend.

Toegevoegd na 4 minuten:
sorry, site alsnog erbij gezet.
(Lees meer...)
paulus811
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding