Waar vind ik een programma met een uitgebreid aanbod aan lettertypen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Lettertypen, fonts genoemd, zijn geinstalleerd op je PC. Programma's zoals MS Word kunnen ze vervolgens gebruiken.

Om gratis nieuwe lettertypen te downloaden en te installeren kan je kijken bij http://www.dafont.com/

Deze site bevat een groot aantal lettertypen die je kunt gebruiken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Als je het lettertype op deze site selecteert kan je dat downloaden (afbeelding 1). Na downloaden pak je het bestand uit en zoek je naar bestanden die eindigen op .ttf

Klik rechts op dat bestand en kies Installeren.

Vanaf dat moment kan je het lettertype selecteren in je tekstverwerkins- teken- of ander programma dat met teksten werkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (2)

Als je Microsoft Office installeert, heb je ineens al een heleboel lettertypen. Kijk naar de map Lettertypen in Configuratiescherm eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
diverse programma's ( photoshop, office ed ) installeren fonts op je pc, je kan er ook op het net vinden die gratis zijn.

een gemakkelijk programma om te zien welke lettertypes je reeds op je pc hebt, is fontviewer

gratis en erg makkelijk om bij een bepaalde tekst te zien hoe het eruit ziet in een bepaald geschrift dat op je pc aanwezig is.