Hoe open ik een 7GB WAV file?

Ik heb vannacht een radio uitzending opgenomen van ca. 9 uur lang. Mijn recorder heeft een .wav file gemaakt van ca. 7GB (48Hz/16bit stereo). Dit is niet te openen, laat staan converten naar bv .mp3. Sound Forge opent hem wel als raw, maar met een max van 4:39 uur. Welk programma kan mijn wav file volledig openen en splitten in stukjes van bijvoorbeeld een uur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

VLC player zou deze bestanden feilloos moeten kunnen afspelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hé ja, die leest hem goed uit. Nu is nog de vraag, hoe split ik de file in bijvoorbeeld stukjes van een uur. Die kan ik dan namelijk om gaan zetten in mp3 zodat ik ze in de auto kan afspelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Audacity is nu aan het importeren. Duurt ca. 30 minuten. Hopelijk werkt dat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yes, hij pakt hem! Nu ff uitvogelen hoe ik hem kan opsplitsen, maar dat zal niet zo moeilijk zijn, lijkt me.
Thanks voor deze tip, Cashler!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ze opgesplitst dmv labels in stukken van 1 uur en dat lukt perfect! Beste Antwoord: Cashler