waar vind ik een programma warmee je programma's kunt maken?

ik ben (heel) gevorderd in PC's maar ik heb niet de juiste programma's. (ik ben 10 jaar)
ik wil een programma waarmee ik programma's kan maken.
nu gebruik ik:
- notepad (MS dos)
- game maker (Games)
- notepad (meldingsvenster)

ik heb windows xp.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik denk dat Microsoft Visual Basic wel wat voor jou is. Ikzelf ben pas 14 jaar en heb een klein beetje verstand van visual basic. Op youtube vindt je (met de juiste zoekopdracht) video's hoe je met visual basic bijv. een basis type kladblok kunt maken. Het kan ook uitgebreidder zoals (ik heb met hulp van Youtube video's bijv m'n eigen webbrowser met tabbladen gemaakt. Voor games kun je FPS Creator gebruiken. Bij mij werkt het niet doordat je een aangepaste versie van DirectX9 voor Windows 7 of Vista. Dit is alleen als je DirectX 10 hebt geïnstalleerd hebt.
Je moet maar kijken wat je interessant vindt en wat jou het makkelijkst lijkt en waar je het meeste mee bereikt. PS: Kladblok, DOS en Gamemaker zijn op zich helemaal geen slechte programma's om mee te beginnen maar ook om hele uitgebreide programma's mee te schrijven. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks for the info

Andere antwoorden (2)

Van Microsoft kun je gratis versies van hun programmeertools downloaden.

Het vergt wel enige tijd om te leren programmeren...
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus,niet alleen voor het antwoord.
rose
13 jaar geleden
It is getting curiouser and curiouser...
Als je zo vergevorderd bent in het programmeren dan hoef je eigenlijk de vraag hier niet eens te stellen.

En een programmeur, heeft eigenlijk alleen maar kladblok nodig. (Die je onder buro-accessoires vind, geen echte kladblok van papier) :)

Toegevoegd na 6 minuten:
Moet wel er bij zeggen, als je Java ofzo gebruikt dan heb je wel de bijhorend SDK van Java nodig.

En als je zeg maar toevallig zin hebt om programma's te schrijven voor je mobiel, Android, Symbian of iOS 4 dan moet je ervoor zorgen dat je de bijhorende SDK programma van hun hebt, dit zijn kleine hulpmiddelen om je de weg te wijzen zeg maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Nou, nou, Xepos, dat mag wel een ietsje minder neerbuigend...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja hij is toch gevorderd in het programmeren van programma's?
rose
13 jaar geleden
Hij is 'gevorderd in PC's'. En hij wil graag gaan programmeren. Hij heeft wel eens wat met game-maker gedaan. En hij is 10.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, mijn fout.
Als hij gevorderd is in de hardware, dan denk ik dat hij beter daarbij blijft. 2 verschillende werelden.
rose
13 jaar geleden
Tja, dat staat te bezien. Ik ben 8 jaar systeembeheerder geweest, MCSE, en drie jaar geleden heb ik voor development gekozen, waarmee ik mij nu dagelijks (professioneel) vermaak. Het hoeft elkaar dus niet uit te sluiten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, ieders eigen keus he. Zolang je er plezier in hebt in wat je doet, dan maakt het niks uit.