Niet zo veel. Een (oude) computer en de homeserver software. Dit laatste is OEM software hetgeen betekent dat de maker van de server de ondersteuning biedt, niet Microsoft. Aangezien je zelf de maker bent zal je alles dus zelf moeten uitvinden. Gelukkig zijn er een paar hele goede websites en fora waar je hulp kan vinden.
Houd qua computer wel rekening met het feit dat deze 24/7 aan staat. Als je nog iets moet samenstellen is het stroomverbruik van de verschillende componenten dus van belang. De vereiste voor een homeserver zijn vrij laag. Koop geen dure videokaart bijvoorbeeld omdat je die toch niet gebruikt. De server wordt bestuurd en geconfigureerd vanaf een andere computer, beeldscherm en toetsenbord e.d. zijn dus niet nodig
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan heb je een serverprogramma nodig (IIServer.exe onder Windows) dat actief is.
En één of meer internet pagina's (.....htm).
Onder Windows xp staat die server onder services, en die kun je daar starten.
Waarschijnlijk ook onder andere Windows versies.
Verder heb je natuurlijk een internet verbinding met een IP adres.
Van buiten af kun je een pagina oproepen als: 83.80.252.52/default.htm
De server "luistert" standaard naar poort 80, en dat hoef je niet op te geven.
I heb een server die naar poort 82 luistert, en een grafiek haal je op als:
83.80.252.52:82/BoilGraph.JPG