Welk bestandsformaat kies ik voor het im- en exporteren in Pinnacle Studio 17.6?

Ik heb onlangs Pinnacle Studio 17.5 aangeschaft met een online update naar versie 17.6. Hiermee wil ik graag mijn analoge (vakantie) films bewerken en omzetten naar een bestandsformaat die is af te spelen op mijn Smart TV met USB aansluiting voor een externe schijf.

Nu vraag ik me af in welk bestandsformaat (AVI, MPEG) of welk formaat ik dan ook het beste kan gebruiken om te im- en exporteren van de videobeelden voor het beste resultaat met de beeldverhouding 16:9 als eindresultaat.

Ondanks de vele 'help' pagina's die ik heb doorlopen kom ik er niet uit.

Wie weet de optimale instelling(en) voor me?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
4.1K

Het beste antwoord

Voor het importeren zou ik een zo ongecomprimeerd mogelijk formaat kiezen, dus AVI uncompressed. Echter kan dit twee problemen opleveren, de bestanden worden erg groot(genoeg ruimte op de HD?), en harddisk moet snel genoeg zijn om die hoeveelheid te verstouwen. Ik raad je ongecomprimeerd aan juist omdat je specifiek zegt dat het om een analoge vakantiefilm gaat, als je dit met een gecomprimeerd formaat gaat importeren dan heb je al snel last van compressie-artifacts met name wanneer er beeldruis(nou dat is bij analoog video meestal het geval) aanwezig is waardoor het eindresultaat niet mooier wordt dan het origineel.

Als export formaat zou ik h.264 als formaat nemen in weer een AVI container. h.264 is een hele geavanceerde codec die de meesten afspeelapparaten herkennen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord !