Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb van bestand in moviemaker een mp4 hd gemaakt maar deze kan ik zowel op computer als tv niet afdraaien hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
660

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een MP4 is een zogenaamd container formaat die een aantal soorten kent zoals: MPEG-1 · MPEG-2 · MPEG-4 · MPEG-4/AVC · ITU-T: H.261 · H.262 · H.263 · H.264 · SMPTE: VC-1

Er bestaat een grote kans dat je niet de juiste codec hebt geïnstalleerd om 'm af te spelen. Een goeie player voor Windows is VLC, die speelt 'out of the box' de meeste formaten af. Voor televisie is de set eigenlijk beperkt tot h.264 / AVC / VC1
Kijk met mediainfo(download in de bron) in welk formaat je mp4 clip is ge-encodeerd.
Met 'essential codec pack' kun je de juiste codecs installeren zodat deze in de native windows media player gewoon speelt indien VLC niet je ding is...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank voor je info! ik wil echter het filmpje ook op dvd en memory stick voor familie zetten zodat zij het ook op hun tv kunnen afdraaien, hoe doe ik dat?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding