als ik in word2013 op enterknop druk, krijg ik altijd extra witregel, dat wil ik niet, hoe los ik dit op?

als ik gewoon doortyp, sluit de tekst gewoon aan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Kijk even hier:
Plaatje bij antwoord
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Houdt shift ingedrukt en klik op enter!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Dat werkt wel. Alleen als je later het hele document nog eens gaat opleuken, en daarbij de afstand tussen alinea's wijzigt, dan wijziget die niet bij aldus aangebrachte returns.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat komt doordat Shift-Enter een heel ander commando is dan Enter. Bij Shift-Enter eindig je de alinea niet, waardoor Word heel anders met je tekst omgaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nooit??? Alsjeblieft leer Word toch eens gebruiken zoals het bedoeld is: shift+enter voor een nieuwe regel
enter voor een nieuwe alinea. Alleen zo gaat de opmaak van je tekst met alle functies van word compatibel blijven!
Poet
9 jaar geleden
En bij opsomming voorkomt SHIFT-ENTER dat je een nieuwe bullit krijgt. Dat is ook handig soms.
Als je op enter druk begin je in word een nieuwe paragraaf, waarschijnlijk staat de alinea-instelling niet zoals jij wil.

Ga naar het lint
Ga naar de groep start en klik met links op de stijl die actief is
Selecteer wijzigen
Druk op de knop opmaak
Klik op de optie alinea
Bij de groep afstand kan je daar de regelafstand tussen alinea's instellen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet
9 jaar geleden
Aha, zelfde... Ik zou mijn antwoord normaliter weghalen maar het plaatje voegt nog wel toe aan de didacticiteit
Ritsuka
9 jaar geleden
welk plaatje?
Poet
9 jaar geleden
Mijn antwoord was even weggehaald