Hoe zet ik meerdere BMP bestanden tegelijk om naar JPG?

Ik wil een verzameling aan plaatjes minder groot in omvang maken door ze om te zetten van BMP naar JPG. Er moet toch een makkelijker manier zijn dan één voor openen en 'opslaan als' te kiezen...?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Alles hangt af van het programma dat je gebruikt, als je een specifiek antwoord wilt hebben zul je moeten vertellen wat je gebruikt....
Met imagemagick kan het vanaf de commandline.
Irfanview heeft 'batch' functies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Irfanview is het beste grafische programma, waarin je dit soort zaken allemaal doet zonder veel problemen en moeite. Download via
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Irfanview is vooraal goed voor batch jobs en het maken en uiteenrafelen van Tiff bestanden. Het speelt ook mp3 bestand af. Bedenk dat je alle plugins ineens kan dowloaden. Plugins maken het mogelijk om de gekste bestandsformaten aan te kunnen. Downloadable op de zelfde site: www.irfanview.com
1. open alle plaatjes met paint (rechtermuisknop -> openen met -> paint).

2. Kopieer alle bestanden naar een paint scherm.

3. Opslaan als .jpg, het beste is als je het opslaat als .png, dit zorgt ervoor dat je de beste kwaliteit hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden... Het handigste programmaatje voor dit soort klussen vind ik het gratis Format Factory: http://www.computeridee.nl/format-factory
Je voegt de bestanden toe (zoveel je maar wilt) en twee muisklikken en een paar seconden later is het voor elkaar.
Pieter2011