Hoe kan ik meerdere foto's op mijn pc tegelijk verkleinen?

Als ik foto's van mijn digitale camera op mijn pc plaats zijn ze altijd te groot.
Nu verklein ik ze altijd één voor één in de juiste maat, maar dit moet toch ook sneller kunnen?
Ik gebruik Irfanview

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
2.1K

Het beste antwoord

via bacth conversion bij irfan view
en dan advanced kiezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik gebruik jpg resizer in combinatie met een fotobewerkprogramma.
Je geeft losse foto's of een map aan, of je ook de submappen wilt. Daarna geef je de maat of een percentage aan en de rest gaan vanzelf

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij maat wel smart size gebruiken, dan gaat het vanzelf goed komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verstuur, e-mail, ze naar jezelf
vaak wordt -door het programma- gevraagd in welk formaat, antwoord 'verkleining'
en sla dat op in jouw bestand, een ander als waaruit je verzond uiteraard
zo doe ik heten dat werkt bij mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik zelf altijd de powertoys van microsoft. Zij hebben namelijk een klein tooltje gemaakt die zich dan netjes verstopt onder je rechtermuisknop.

Het heet image resizer, een zeer simpele tool voor de simpele gebruiker.

Ik ben geen fotograaf dus ik weet niet of dit de kwaliteit van je foto zal verminderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb HET antwoord dat je zoekt, was zelf namelijk ook lange tijd op zoek naar zo'n programma..

VSO Image Resizer

Je kan vele effecten toepassen zoals:
alle foto's verkleinen in grootte en evt. kwaliteit, sepia/grijstinten enz., rand toevoegen, watermerk toevoegen.

En het is ook nog eens supermakkelijk in gebruik!

Toegevoegd na 48 seconden:
Ook kan je ervoor kiezen om ze onder dezelfde naam op te slaan of in een ander mapje.