Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik voer op dit moment een schijfdefragmentatie uit op mijn vaste schijf, maar hoe of waar kan ik zien hoever of hoeveel procent er gedaan is???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
935

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij Vista kun je niet zien hoe ver de defragmentatie is gevorderd. Omdat het defragmenteren een lagere prioriteit krijgt dan andere processen, kan het wat langer duren. Voordeel is dat je er niets van merkt.

Overigens wordt defragmentatie standaard iedere week uitgevoerd, als "Gepland uitvoeren (aanbevolen)" is aangevinkt.

Je kunt ook een (gratis) tool als RegDefrag of SmartDefrag gebruiken, dan kun je wél meekijken wat de stand van zaken van de defragmentatie is. Maar dat is zeker niet nodig, want defragmentatie van Windows werkt (minstens) net zo goed als andere tools voor het defragmenteren van de (systeem)bestanden op een harde schijf.

Mocht je toch aparte software gebruiken, zet dan de Windows-defragmentatie uit. Daarmee voorkom je dat bestanden telkens van de ene naar de andere plek op de schijf worden verplaatst.
(Lees meer...)
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In het scherm waarmee je het opstart daar zie je hoe de stand van zaken is.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
In het defragmentatiescherm onder in de balk'defragmenting'zie je de voortgang lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd de standaard defrag van vista basic geeft dit niet goed aan.
probeer eens advanced systemcare
zie link
en kijk tijdens het installeren even naar de extra software die erbij zit daar
is ook een versie smart defrag die erbij komt
Het ASC programma zelf maakt je pc sneller altijd handig
en smart defrag geeft een mooie grafisch weergave van je voortgang

succes
(Lees meer...)
capthavoc
12 jaar geleden
probeer smartdefrag van AD AWARE ( advanced cystem care) gratis te downloaden ! daar zie je het wel op en is een supperhulp
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding