windows 8 heeft geen internet verbinding in de tegels?

ik heb sinds kort nieuwe laptop, met windows 8,
als ik na het `oude bureaublad`( zoals in win7) op internet ga, kan ik alles doen.
maar wanneer ik via de tegels ( charmes of apps) op het hoofdscherm een internet gerelateerde app open ( email of skydrive of upgrade win 8.1) zegt i dat er geen internet verbinding is, dan haal ik aan de rechter kant de instelling of verbinding sterkte te voor schijn, staat gewoon aan, heb 4 van 5 streepjes verbinding..
hoe los ik dit op?
zijn er ergens apparte instellingen of de tegels internetverbinding moet toe staan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat heb ik ook heel vaak en ik heb ook Windows 8.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Overigens is dat na een minuut ofzo meestal weer vanzelf opgelost.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het is bij mij al ongeveer een week lang, opnieuw opstarten helpt niet, de eerste dagen heeft i t wel gedaan, maar kreeg op gegeven moment de nieuwe emails niet meer binnen, verversen leek i niet te doen, ik heb toen Norton anti virus erop gezet, hij heeeft paar keer moeite gehad om email uit de `tegels`te lezen of verversen en nu wil die niks meer pakken wat in de tegels staat wat met internet te maken heeft, ook fotos van skydrive wil die niet pakken of facebok meldingen, moet het allemaal doen via dat 2de buraublad zoals in win7 ook hebt..

Antwoorden (1)

Volg deze stappen:

- Druk beide Windows key en W in en 'Windows features on or off'
- Selecteer Windows Features on or off.
- Vink het boxje for Internet Explorer 10 uit klik OK.
- Herstart de computer (is echt nodig dus echt doen)
- Ga weer naar Windows Features on or off en vink het boxje Internet Explorer 10 weer
aan.
- Klik op OK en herstart de computer (is echt nodig dus echt doen)

Nu kun je als het goed is vanuit Metro het internet weer op...

Toegevoegd na 1 minuut:
In de eerste regel moet je Windows Features on or off typen.
- Druk beide Windows key en W in en TYP ‘Windows features on or off’