Hoe heet dat programma, dat je helpt om minder te computeren?

Het is toch zo dat men iets kan downloaden op de computer, waardoor deze zichzelf uitschakelt na een bepaalde tijd of zoiets? Dit zou zijn om iemand te helpen minder te computeren. Hoe heet dit programma en waar kan ik het vinden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Ritsuka
10 jaar geleden
Ik weet er wel 1 voor minder internetten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Ritsuka Ja, zoiets bedoel ik.

Antwoorden (2)

Hier zijn verschillende progamma's voor een hele goede is Family safety van microsoft, hier heb je best veel mogelijkheid, en kan je ook de computer uitloggen op een bepaalde tijd hier vind je meer info: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-8/family-safety
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat programma heet: Microsoft windows. Windows heeft namelijk zelf al de nodige opties aan boord:

Maak gewoon een batbestand met een shutdownregel en 10 minuten uitstel. Plaats dit met een snelkoppeling op het bureaublad en klik dit aan als je de pc verlaat. Kom je niet binnen de 10 minuten terug dan zal je pc automatisch afsluiten. Kom je wel binnen de 10 minuten terug, dan breek je het afsluiten af. Dit kan eventueel met een 2de batbestand waarvoor je een 2de snelkoppeling op het bureaublad zet.

Soms kan het vervelend zijn dat je pc tijdens het afsluiten geblokkeerd wordt door een bepaalde taak waar hij mee bezig was zoals een backup. Dit kan uren duren en het is ook weer niet de bedoeling dat het uren duurt eer je gebruik kan maken van je pc. Meestal heeft dit soort software gelukkig een optie om opdrachten te draaien voor en nadat de taak is uitgevoerd. Met deze opdrachten kan je bijvoorbeeld een bepaald bestand laten aanmaken aan het begin van de taak en weer laten verwijderen aan het eind van de taak (bijvoorbeeld het bestand: W:\niet afsluiten.txt). Je kan dan in het batbestand met de shutdownregel laten controleren of dit bestand bestaat of niet. Alleen als het bestand niet bestaat mag de pc afsluiten. Als het bestand wel bestaat las je een pauze in van bijvoorbeeld 10 minuten waarna je de pc laat controleren of dit bestand nog steeds bestaat.

De shutdown /a regel is een alternatief voor het 2de desktopicoon. Gewoon het venster opnieuw selecteren en op een toets drukken om het afsluiten te annuleren.

Voorbeeld:

@echo off
:controle
cls
echo.
if exist "W:\niet afsluiten.txt" goto nietafsluiten
shutdown /s /f /t 600
pause > nul
shutdown /a
exit

:nietafsluiten
echo.
echo Het systeem mag niet worden afgesloten.
echo.
timeout /T 600
echo.
goto controle