Wat is volgens jullie het beste defragmentatie programma dat er is voor o.a. Vista?

Ik heb de interne defrag geprobeerd, maar vond het niet goed. Verder heb ik O&O Defrag, Diskeeper en Perfectdisk geprobeerd. Welke vind u de beste? Buiten degene die ik nu noem.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik gebruik soms Piriform Defragler, die is gratis, en kan ook 1 losse file (een grote ISO etc) defraggen.

Bronnen:
www.defragler.com

Ik vraag me af wat je niet bevalt aan de defragmenter van Vista. Al die software doet namelijk hetzelfde. De betaalde software heeft vaak geliktere interfaces en oneindig veel opties maar het eindresultaat is hetzelfde. En ik zie dat je al veel geld hebt uitgegeven voor al die licenties, zonde...

Ik ben zelf heel tevreden met Auslogics Disk Defrag. Die werkt lekker snel. Veel sneller als de interne defrag van windows. Is gratis programmaatje.

Kijk anders eens naar UltraDefrag, dit is een opensource frontend voor de standaard windows-API voor defragmentatie. Daar heb ik prima ervaring mee.

Bronnen:
http://ultradefrag.sourceforge.net/

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100