Wat is volgens jullie het beste defragmentatie programma dat er is voor o.a. Vista?

Ik heb de interne defrag geprobeerd, maar vond het niet goed. Verder heb ik O&O Defrag, Diskeeper en Perfectdisk geprobeerd. Welke vind u de beste? Buiten degene die ik nu noem.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Software
1.4K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je deze vraag toch gaat beantwoorden, zeg er dan meteen bij of je ooit een effect hebt gemerkt van defragmenteren. Ik heb bij mijn NT (tot vorig jaar in gebruik) ooit wel eens een defrag geprobeerd, maar dat had geen waarneembaar effect. Daarna jarenlang nooit meer gedefragmenteerd. Computer werd er echt niet trager van. Nu heb ik Vista. Ook nooit gedefragmenteerd. Alle automatische processen en taken staan uit, dus ook "onder water" zal het systeem zelf geen spontane defragmentatie doen. Vista loopt nu zo'n negen maanden. Is dus nog nooit gedefragmenteerd. Computer is nog even snel als in het begin. Ofwel: defragmenteren, waarom zou je?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Moderne filesystems fragmenteren inderdaad bijna niet. Of het moet zijn dat je nog FAT gebruikt ofzo...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit slaat nergens op. Probeer maar eens O&O Defrag of Perfectdisk uit, dan zul je het zien. Mijn systeem met Vista start nu 2 keer zo snel op.

Het beste antwoord

Ik gebruik soms Piriform Defragler, die is gratis, en kan ook 1 losse file (een grote ISO etc) defraggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik vraag me af wat je niet bevalt aan de defragmenter van Vista. Al die software doet namelijk hetzelfde.
De betaalde software heeft vaak geliktere interfaces en oneindig veel opties maar het eindresultaat is hetzelfde.
En ik zie dat je al veel geld hebt uitgegeven voor al die licenties, zonde...
AWM
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is niet waar. Sommige defrag programma's zetten de bootfiles in het begin van de harddisk. Dat doet de interne defrag niet.
AWM
15 jaar geleden
Oké, dat is misschien wel zo, (weet ik zo niet) maar de vraag is of je daar in de praktijk voordeel van hebt.
Ik ben zelf heel tevreden met Auslogics Disk Defrag. Die werkt lekker snel. Veel sneller als de interne defrag van windows. Is gratis programmaatje.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk anders eens naar UltraDefrag, dit is een opensource frontend voor de standaard windows-API voor defragmentatie. Daar heb ik prima ervaring mee.