Bij mijn .mp4 bestand mist het .thm bestand, hoe kan ik dit nu afspelen?

Ik heb vorig jaar met mijn camera een cabaret gefilmd met twee soorten kaartjes. Twee bestanden zijn als .mp4 bestanden opgeslagen mét daarbij een .thm bestand, nou lijkt het erop dat bij de snelle wissel van kaartjes (er was geen pauze om rustig te wisselen), dat een bestand niet volledig is opgeslagen en hierbij dus het .thm bestand mist. Ik heb op allerlei manieren geprobeerd het bestand te openen, oa vcl, mediaplayer, quicktime en door te converteren, maar helaas lukt niets... Nu mis ik dus het middelste deel van het cabaret, wat ik ongelooflijk zonde vind... Iemand enig idee wat ik hier nog mee kan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
2K

Het beste antwoord

Je zou het kunnen proberen te fixen met een programma zoals AtomicParsely.
Hiervoor heb je wel gedegen kennis nodig over hoe een mp4 wordt opgebouwd d.m.v 'atoms' waarschijnlijk zoals jij beschrijft is het bestand door kaartjes wissel niet goed afgesloten, en het bestand wordt altijd afgerond door het eerste block te beschrijven met metadata in het mdat atom(modificatie datum / apparaatID) dit is het belangrijkste atom, hier wordt ook het moov atom(resolutie van media en lengte) en ftype(format type / codec) atom beschreven die parent zijn voor de ruwe atoms die het feitelijke video en audio bevatten. Wellicht kun je met dit programma de oorspronkelijke video weer herbouwen(pas op dat je het oorspronkelijke bestand niet overschrijft!)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb hier helaas niet de juiste kennis over... Maar had inderdaad al het vermoeden dat daar het probleem zou zitten.. Maar toch bedankt!

Andere antwoorden (1)

Dat THM bestand bevat alleen een thumbnail afbeelding en is dus niet noodzakelijk om de file af te spelen. Er is dus iets anders mis, vermoedelijk is ook de index aan het eind van de mp4 file niet geschreven zodat afspeelprogramma's er niets mee kunnen. Een specialist zou het misschien nog kunnen repareren.
gvrox
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Google evt op woorden: repair MP4