bestaat er een tool die bepaalde stukken uit een gescand document kan halen?

kan een programma lezen wat er op gescande documenten staat en dat je kan instellen om bepaalde dingen uit dat document te halen & dat overbrengt naar exel?

bv: datum, naam, adres, tel, bedrag....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Met de online tool Nitro kan je een pdf gratis omzetten naar Word, Excel of Powerpoint en andersom kan ook: https://www.pdftoexcelonline.com/nl/.
Je kan Nitro Pro aankopen, maar het programma is vrij duur: 136,99 euro. Je kan wel 14 dagen een demo-versie uitproberen.
Omzetten kan dus, maar je zal wel zelf de gegevens moeten selecteren die je wil behouden in Excel. Als de opbouw van alle documenten gelijk is, kan je hiervoor een macro maken in Excel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het soort programma waar jij naar opzoek bent heet een OCR. Als je op google zoekt naar OCR zul je allerlei software vinden die je kunt gebruiken om gescande documenten om te zetten naar bijvoorbeeld word of pdf