Waarom computer slaat alles op op sdd?

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht.
Deze heeft een 1tb harde schijf en een 225 gb sdd .
Hoe verander ik dat de pc alles op de harde schijf opslaat, aangezien deze veel groter is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
1.2K
ronron1212
9 jaar geleden
Alles staat op je harde schijf
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ronron Neen, alles(veel) staat op zijn SSD (C:), De HDD (F:) zal alleen wat films of zo staan geen programma's.

Antwoorden (2)

Tijdens de installatie van bijna elk programma wordt gevraagd waar je dit programma wil plaatsen. Kies dan D: (maak even Map aan "Programma's" ofzo en kies dan altijd D:Programma's). Tijdens het downloaden precies zo, er wordt altijd gevraagd waar je het wil plaatsen.

Oke, dat snap je nu. Dan nog wat anders, als je een SSD koopt en een HDD, wil je normaliter het volgende: OS+progs+games op SSD, en films, foto's, muziek en andere bestanden op de HDD. Als je alles op de HDD wil, wat was je intentie van de SSD dan?

Het kan natuurlijk ook dat je dat al snapte. Maar zorgen dat alles op de HDD opgeslagen wordt (wat ook kan) geeft dan een tegenovergesteld probleem, dan vraag je volgende week hoe je dingen soms weer op de SSD krijgt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overgooien van mappen is vaak geen goed idee. Als je echt een programma van C: naar F: wil, kan je beter even het programma deïnstalleren en weer installeren, maar dan tijdens de installatie even op advanced installation drukken(waar nodig) om vervolgens het juiste station en map aan te wijzen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Goeie van ronron ik zei D:\programma's maar bedoelde F:\Programma's. D; is bij jou de DVD-drive (bij mij mijn HDD-drive).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
D: kiezen om te installeren?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ach ik bedoel F:, bij mij is het D: vandaar. zal hem even aanpassen.
ronron1212
9 jaar geleden
C en f zijn de harde schijf er is alleen een groot deel aan het f deel gegeven. D is de dvd
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ik zal het nogmaals proberen C=SSD (~250 GB)
F=HDD (1TB) D is inderdaad de DVD, zoals ik al toegaf een foutje van mijn kant, aangezien ik de vergelijkbare situatie heb:
C=SSD
D=HDD (bij mij dus)
ronron1212
9 jaar geleden
Mrtomaat ik dacht al anders weet je dat meestal wel.
Dit gebeurt waarschijnlijk omdat je alles opslaat in de mappen: mijn documenten, mijn downloads etc. Dit zijn de vaste opslag locaties onder jouw gebruikersnaam waar Windows standaard alles in opslaat als je geen andere locatie aangeeft. Deze mappen kan je echter binnen Windows verplaatsen zonder dat je data kwijt raakt. Hiervoor klik je in start op je pictogram waarna je persoonlijke map zich opent waarin de genoemde mappen zich bevinden. Als je met rechts klikt op één van de mappen en kiest voor eigenschappen In 1 van de tabjes kan je er voor kiezen de lokatie van de betreffende map te verplaatsen. Maak op je D-schijf een map aan met jouw gebruikersnaam en verplaats daar de betreffende mappen naar toe. De volgende keer dat je iets opslaat zal dit dat in de juiste map op de D-schijf zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ronron1212
9 jaar geleden
kijk even naar zijn plaatje zijn d schijf is zijn dvd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Terechte opmerking ronron1212. D-schijf moet uiteraard F-schijf zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Euh min? Die mag iemand even uitleggen. Heb het uitgeprobeerd en dit werkt. Alleen als je downloadt/opslaat en al een andere map had aangegeven dan degene die windows normaliter gebruikt werkt het niet. Dat is dan weer op te lossen door wel weer even die mappen te kiezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+