Is het mogelijk om een Samsung Galaxy S1 te upgrade met de firmware van samsung galaxy s4 ?

Hallo.. ik heb een samsung galaxy S4 en heb voor een bekende een galaxy S1 gekocht als verjaardags cadeau.. nu is de vraag. kan je een galaxy s1 upgrade naar de galaxy s4 ? het toestel zelf is een S1 maar met de software en android van de S4... ik heb mijn S4 compleet geroot.. alleen kan dat zomaar een S1 firmware formatteren en de firmware van de S4 te installeren zodat de S1 de zelfde software en werking van de S4 heeft, dat het lijkt dat het een s4 toestel is

Zo ja hoe?
Zo nee - waarom kan dat niet.. samsung is toch samsung zien het zelfde uit die toestellen. vandaar deze vraag voordat ik het ga proberen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (2)

Ik zou dat niet doen.

Android is weliswaar een standaard OS voor telefoons en als het dezelfde Android versie is dan is de functionaliteit op dat gebied gelijk. Maar er is een maar. De hardware vand e telefoons is verschillend. En dat leidt ertoe dat er verschillende drivers zullen zijn en dat zal tot gevolg hebben dat de firmware ook anders is. Als je het doet zal, in het ergste geval, de telefoon het helemaal niet meer doen en in het beste geval zullen sommige delen het niet meer doen (en zul je daar misschien nooit iets van merken). Bij eventuele upgrades zal er mogelijk in de toekomst wat fout gaan omdat er een andere configuratie op de telefoon staat dan waar een upgrade van uit gaat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja en nee, de Android-versie wel, maar met alle door Samsung toegevoegde features niet. Kijk maar eens hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2526478. Misschien vindt je het flashen moeilijk, maar ik heb er gelukkig verstand van. Succes! PS: Garantie geldt na flashen niet meer! Maar de Galaxy S heeft toch geen garantie meer, dus dat maakt niets uit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ook de android versie zal simpelweg niet werken als je de S4 ROM overzet op een S1. Zoals mullog hierboven uitlegt is de hardware totaal verschillend. Dit zorgt ervoor dat de drivers die in de S4 ROM meegebakken zitten niet bestemd zijn voor de S1. De kale native Android versie van een S4 ROM (bijv. Android 4.4.2.) zou eventueel kunnen werken met een andere, custom ROM (zoals CyanogenMod, waar je naar verwijst), die afgestemd is op de S1, maar niet als je van plan bent om enkele elementen uit de S4 ROM los over te zetten (wat mij sowieso redelijk ondoenlijk lijkt) naar de S1. Daarnaast betwijfel ik Android 4.4 wel draait op de hardware van de S1, want dat toestel is inmiddels echt op leeftijd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt, dat snapt de vraagsteller zelf ook wel (hoop ik...). Ik bedoel ook dat alleen dezelfde Android-versie op de S1 past, met CyanogenMod.