Hoe kan ik excellijst met een week laten doortellen?

Bijvoorbeeld:

20-aug
27-aug
03-sep

Hoe ik het zo invoeren dat excel zelf verder doortelt?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
21.2K
SimonV
9 jaar geleden
Bijvoorbeeld:
A1=DATUM(2014;8;20)
A2=A1 + 7
Kopieer A2 naar a3.....

Het beste antwoord

Je kunt twee dingen proberen.

Eerste mogelijkheid: voer handmatig 20 augustus en 27 augustus in. Selecteer beide cellen. Rechtsonder het geselecteerde gebied (precies op de hoek) verschijnt nu een klein vierkantje. Trek dat vierkantje nu met de muis door naar beneden. Excel zal nu in elke cel die je al "doortrekkend" selecteert steeds een datum zetten die zeven dagen na de vorige datum ligt.

Althans, zo werkt dat in mijn versie van Excel (zojuist even geprobeerd).

De andere manier is met een formule. Zet in cel A1 de eerste datum, dus 20 augustus. Zet in cel A2 nu de volgende formule:

=A1+7

Trek cel A2 nu door naar beneden, en je verkrijgt hetzelfde resultaat als zojuist.

Cryofiel
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zet in een cel de datum, verwijs in de volgende cel naar die cel en tel daar 7 dagen bij op (b.v. in cel a2 zet je dan =a2+7).

Een datum in excel is namelijk gewoon een getal met een bijzondere opmaak.