Hoe kan ik mails op een gemakkelijke manier omzetten van windows live mail naar outlook epress?

Situatieschets: werk. Een computer met Windows 7 en Windows Live Mail en de computer van mijn werkgever, een XP-computer met Outlook Express. Probleem: op de computer van mijn werkgever staan enorm veel mails. Nu is er iets misgelopen met het terugzetten van een backup van mails, andere overschreven, niets aan te doen. Maar de mails staan nog wel op die andere pc, alleen is dat dus Windows Live Mail...

Ik heb al rondgekeken op Google en kan wel stappenplannen vinden voor het omgekeerde, namelijk van OE naar WLM maar niet omgekeerd. Of toch een paar tips die ik al geprobeerd heb, namelijk: de mailberichten kopiëren (*.eml files in een mapje plaatsen op een externe schijf, die schijf dan aansluiten op de XP-computer en dan kopiëren naar een leeg mapje in OE). Maar dat werkt niet. Althans dan worden de mails geopend in een nieuwe mail en als bijlage bijgevoegd. Niet echt wat ik moet hebben dus.

In ieder geval hoop ik dat hier nog wat meer geavanceerde gebruikers zitten die me kunnen helpen... Ik zie het namelijk niet echt zitten om al die mails manueel opnieuw door te sturen of zo. In ieder geval bedankt!

Ik heb ook rondgekeken naar freeware tools maar ook niets te vinden of tegen betaling... Bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (1)

Windows Live Mail is eigenlijk hetzelfde als Microsoft Outlook Express, maar dan gratis. Je kan je mails heel gemakkelijk importeren in Outlook Express door een account toe te voegen in Outlook. Dat account is je e-mailadres van waarvan jij mails wilt laten toekomen op Outlook Express. Jij hoeft enkel jouw e-mailadres en wachtwoord in te typen en Outlook doet de rest. Je kan trouwens zelf verschillende accounts van verschillende diensten (Gmail, Yahoo, Hotmail, ...) laten toekomen in je inbox van Outlook Express.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Powergen
10 jaar geleden
Microsoft Outlook Express en Outlook express zijn beide mailcliënten maar wel degelijk verschillend in programma!