Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik tekst automatisch door laten lopen, wanneer de tabel op de volgende pagina staat (word)?

Wanneer ik een tabel toevoeg in word komt het nog wel eens voor dat hij net niet past, waardoor de tabel in zijn geheel op de volgende pagina wordt geplaatst. Dat is natuurlijk heel fijn, maar nu ontstaat er boven de tabel (op de vorige pagina dus) een hele lege ruimte, zonder tekst! Wie weet hoe ik die lege ruimte automatisch opvul met tekst van de volgende pagina?

Ik heb alles al afgezocht, en ben bang dat deze (voor mijn idee; nogal logische) mogelijkheid niet bestaat in Word.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
21.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat is geen logische mogelijkheid. Word kan niet raden wat jij precies wil.
Een tabel afbreken is lelijk en erg gebruiksvriendelijk, dat moet je zo lang mogelijk vermijden. Over tabelregels hebbende het dan maar helemaal niet.
Als de tabel nét niet op de eerste pagina past zou je simpel wat tekst van die pagina naar áchter (onder) de tabel kunnen knippen en plakken. Een berg tekst van de volgende pagina naar voren halen lijkt me minder prettig. De relatie tekst-tabel gaat dan verloren: De tabel staat op een andere pagina dan de bijbehorende tekst (mogelijk extra bladeren voor de lezer) en er staat een lap tekst tussen die misschien helemaal niets meer met die tabel van doen heeft.
De truc zit hem erin om tekst en tabel zo goed mogelijk bij elkaar te houden. Dat kan wat extra werk in houden. Word snapt jou tekst niet en kan je daar dus niet bij helpen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Eerst selecteer je de hele tabel door linksboven de tabel op het kruisje te klikken.

Als je dan met je rechtermuisknop ergens in de tabel klikt, kun je kiezen voor 'Tabel Eigenschappen' (laatste optie van het menu) in de tweede tab (Regel) vink je aan dat regels mogen worden afgebroken over pagina's heen. Ik werk zelf met de Engelse versie en daar heet de optie'Allow row to break accross pages'
(Lees meer...)
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan komt de 2e helft van de tabel toch op de volgende pagina?
Dat is volgens mij niet wat de vraagsteller bedoelt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding